ג'נט ילן: לא תהיה העלאה של הריבית בישיבות הקרובות

בעדותה מול הקונגרס, ילן מציינת כי הריבית תעלה רק כשתנאי שוק העבודה ימשיכו להשתפר וכשהאינפלציה תחזור לכיוון 2% ■ "מידה רבה של הרחבה מוניטרית עדיין ראויה" ■ בקרוב הפד יתחיל לשקול העלאת הריבית על בסיס כל פגישה

ג'נט ילן / צלם: רויטרס
ג'נט ילן / צלם: רויטרס

הפדרל ריזרב לא יעלה את הריבית בישיבות הקרובות של ועדת השוק הפתוח, כך עולה מדבריה של ג'נט ילן היום (ג') מול הקונגרס, בעדותה החצי-שנתית. עם זאת, היא ציינה כי בקרוב הפד יתחיל לשקול העלאה של הריבית על בסיס כל פגישה מחדש.

ילן ציינה כי אם תנאי שוק העבודה ימשיכו להשתפר, בכירי הפד חושבים שהם יעלו את שיעורי הריבית - רק כשהם יהיו בטוחים מספיק שהאינפלציה הנמוכה תחזור לכיוון היעד של 2%.

"הוועדה מאמינה שמידה רבה של הרחבה מוניטרית עדיין ראויה, על מנת לדחוף לשיפור נוסף בתנאי שוק העבודה ועל מנת לקדם חזרה של האינפלציה לכיוון 2% בטווח הזמן הבינוני", ציינה ילן.

"לפיכך, ועדת השוק הפתוח עדיין שומרת על טווח ריבית של 0%-0.25% ועל אחזקה של ביטחונות ברמתן הנוכחית.

"הועדה ציינה בדצמבר וינואר כי אפשר להיות סבלניים בנוגע להעלאה של שיעורי הריבית", הוסיפה.

ילן הוסיפה ואמרה כי "ההערכה שניתן להיות סבלניים בנוגע לנורמליזציה של המדיניות משמעה שהוועדה מוצאת שאין זה סביר שהתנאים הכלכליים יבטיחו העלאה של הריבית לפחות בטווח הזמן של הפגישות הקרובות של הוועדה.

"אם התנאים הכלכליים ימשיכו להשתפר, כפי שהוועדה מעריכה, היא תחל בשלב כלשהו לשקול העלאה של הריבית, על בסיס כל פגישה כשלעצמה. לפני כן, הוועדה תשנה את התחזית שלה". שינוי כזה בתחזית יכלול הורדה של המילה "סבלני" בהקשר לגישתו של הבנק כלפי העלאת הריבית.

עם זאת, ילן הדגישה ששינוי של התחזית אינו אומר שהוועדה בהכרח תעלה את הריבית תוך מספר פגישות, אלא שיש סיכוי כזה.