עימות בהרכב חסר בחדשות 2: יוקלט מראש ללא קהל באולפן

נתניהו, הרצוג וליצמן לא יקחו חלק בעימות, שישודר מחר בשעה 20:00 ■ מאז 1996 לא נערך עימות טלוויזיוני בישראל

שמונה מראשי הרשימות המתמודדות לכנסת ה-20 יתייצבו מחר (ה') לעימות טלוויזיוני שישודר בערוץ 2. ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג ויו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן הם היחידים מבין המנהיגים הפוליטיים שסירבו לקחת חלק בעימות שתנהל חברת החדשות של ערוץ 2.

העימות ישודר בשעה 20:00 בערב, בזמן המהדורה המרכזית של חדשות 2, אך יוקלט מראש בשעות הצהריים. לדברי גורמים בחברת החדשות, הסיבה לכך היא אילוצי לוחות הזמנים של המועמדים.

המגעים למען הפקת עימות טלוויזיוני, שלא נערך בישראל במתכונת רשמית מאז שנת 1996, החלו ב-3 חברות החדשות המרכזיות עם ההודעה על יציאה לבחירות, עד שלפני כ-3 שבועות הודיעה חדשות 2 במהדורת החדשות המרכזית על עריכת העימות, עם או בלי כל המועמדים. בהמשך הודיעה חדשות 10 על מגעים לעריכת עימות בין 6 המפלגות המובילות, על-פי הסקרים.

עוד בזמן שידור המהדורה המרכזית בחדשות 2 הודיעו מרבית המפלגות על נכונותן להשתתף, פרט לליכוד. עם זאת, אנשיו של נתניהו הודיעו כי הוא "שוקל" להשתתף, ועד לרגע זה עדיין לא הגיע מכיוונו סירוב חד-משמעי, כשבלשכתו אומרים כי הנושא ייבחן לאחר הנאום המתוכנן לנתניהו בקונגרס. ההערכה היא כי ראש הממשלה לא ייקח חלק בעימות בסופו של דבר.

יו"ר המחנה הציוני, הרצוג, מסרב לקחת חלק בעימות כל עוד נתניהו לא לוקח בו חלק. אתמול (ג'), עד ל-3 דקות לשעה 20:00, עדיין נמשכו המגעים בין הצדדים באשר לעימות, עד ששמונת המתמודדים - בנט, גלאון, דרעי, ישי, כחלון, ליברמן, לפיד ועודה - אישרו את הגעתם.

העימות - בהגשת יונית לוי; בעריכת גיא סודרי שניהל את המגעים מול הגורמים השונים; ובבימויו של אבי אטיאס - יתקיים באולפן חברת חדשות 2 בנווה-אילן, ובניגוד למבנה המוכר לא יעמוד כל משתתף מאחורי פודיום, ולא יהיה קהל חי באולפן. המשתתפים יישבו מאחורי שולחן, ולמרות שהעימות יוקלט מראש, לא יהיו עצירות במהלכו, והוא לא יעבור עריכה (מה שמכונה "לייב טו טייפ").

לוי תעלה את הנושאים השונים על סדר היום, מהנושאים המדיניים-ביטחוניים ועד הנושאים הכלכליים-חברתיים, וזמן התשובות שינתן לכל מועמד יוגבל באמצעות שעון-עצר. בניגוד לעימותים רשמיים, חברת חדשות 2 תפיק בעצמה ובמימונה את העימות, ולא המפלגות השונות.

לאור סירובו של נתניהו ואחריו סירובו של הרצוג לקחת חלק בעימות, בחדשות 10 לא צפויים לפי שעה לקיים עימות משלהם.