בג"ץ יכריע: האם "ישראל היום" יחולק לפני הבחירות?

עו"ד שחר בן-מאיר עתר לבג"ץ נגד החלטת ועדת הבחירות המרכזית שלא למנוע את הפצת "ישראל היום" בתקופת הבחירות ■ טוען: "אין מדובר בבקשה לסגירת עיתון - אלא בבקשה שעניינה מניעת תעמולה אסורה"

עו"ד שחר בן-מאיר עתר לבג"ץ נגד החלטת ועדת הבחירות המרכזית שלא למנוע את הפצת העיתון "ישראל היום" בתקופת מערכת הבחירות.

"אין מדובר בבקשה לסגירת עיתון, ואין מדובר בבקשה להטלת צנזורה על עיתון. מדובר בבקשה שעניינה מניעת פרסום תעמולה אסורה בניגוד לחוק למועד בחירות", לשון העתירה.

לפי עו"ד בן-מאיר, "אין מניעה כי העיתון ימשיך ויתפרסם, אך ללא פרסום כתבות שיש בהן משום תעמולה לטובת בנימין נתניהו, ואשר באמצעותן מדובר בתעמולה המתחזית להיות עיתון".

עוד התייחס בן-מאיר בעתירתו לתשובתו של ראש הממשלה נתניהו לוועדת הבחירות המרכזית, לפיה עיתונאי "ישראל היום" הם "עיתונאים פטריוטיים".

לדברי העותר, "בכל הכבוד, מה לו למועמד כי יכיר בקיומם של עיתונאים פטריוטיים בעיתון מסוים דווקא, וכידוע עיתונאים פטריוטיים יש במקום אחד: היכן שהממשלה מתערבת, משתמשת בעיתונות לצרכיה ולקידום מטרותיה ולמניעת התנגדות כלפיה ומפקחת על העיתונות בקפידה. איפה שיש עיתונאים פטריוטיים, אין עיתונות חופשית".

אתמול (ג') דחה יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט העליון סלים ג'ובראן, את בקשתו של עו"ד בן-מאיר לאסור על הפצת "ישראל היום" בתקופת הבחירות, בטענה כי אין זו סמכותה של ועדת הבחירות למנוע הוצאתו לאור של עיתון.