חדשות 2 וחדשות 10 מציגות: הקרב על הכנסת

שתי חברות החדשות מבקשות למקם את אולפן השידור שלהן ברחבת הכנסת בערב הבחירות ■ בכנסת, מתוקף מעמדה הציבורי, לא יכולים לתת בלעדיות לאף גוף שידור

בעוד שבימים אלה מתקיים מאבק מהותי בין מועמדים ורשימות להגעה לכנסת, מאחורי הקלעים גם חברות החדשות של ערוצים 2 ו-10 נאבקות על מקום במשכן עצמו.

ל"גלובס" נודע כי לאחר שחברת חדשות 2 הודיעה רשמית כי אולפן משדר הבחירות המרכזי שלה יוצב ברחבת הכנסת בירושלים, התברר כעת כי גם חדשות 10 מבקשת להקים אולפן בסמוך למשכן.

אתמול (ד') ערכו ראשי חדשות 10 סיור בכנסת לבחינת מיקום להקמת האולפן, בנוסף לאולפן המרכזי שחדשות 10 הודיעה כי יוצב בערב הבחירות על גג עיריית תל-אביב.

בחדשות 10 פנו לראשונה לכנסת כבר בנובמבר בכדי לבחון שידור משם בליל הבחירות, אולם המגעים לא נמשכו, והחברה חידשה אותם רק השבוע - לאחר שחדשות 2 הודיעה לתקשורת כי האולפן המרכזי שלה יוקם ברחבת המשכן, וממנו יתנהל השידור.

ל"גלובס" נודע עוד כי בסיור אתמול ביקשו בחדשות 10 לבחון הצבת אולפן שקוף ברחבה המובילה לבית הנבחרים ועגורן שיקרין על הרחבה את לוגו חברת החדשות. הקרנה שכזו עשויה לפגוע בשידור של חדשות 2, שסברו כי האולפן השקוף שיציבו במקום יהווה את הנוכחות היחידה של גוף שידור, לאחר שכך הובהר להם - עד אתמול - מהנהלת הכנסת ומהיו"ר יולי אדלשטיין. בכנסת, מתוקף מעמדה הציבורי, לא יכולים לתת בלעדיות לאף גוף לשידור מהמתחם.

על-פי מקורות בכנסת, "הכנסת תסייע ותנסה להביא באופן מיטבי לשידור איכותי בליל הבחירות ממקום משכנה של הדמוקרטיה הישראלית".

גורמים בחדשות 10 אומרים כי "כבר לפני 4 חודשים, בראשית נובמבר, עם ההחלטה בליכוד להקדמת הפריימריז, הגשנו בקשה לדוברות הכנסת, שאושרה, על שידור מרחבת המשכן במהלך שבוע הבחירות וליל הבחירות. מוקד השידורים המרכזי של חדשות 10 בליל הבחירות יהיה בגג עיריית תל-אביב, ומסביבו יעמדו עוד עשרות מוקדי שידור - אחד מהם יהיה הכנסת. שמחנו לשמוע שגם חדשות 2 החליטו בשבוע האחרון לצאת בסופו של דבר מן האולפן, על אף תכנוניהם המוקדמים, ולשדר מרחבת הכנסת".

גורם בחדשות 2 מסר: "העובדות מלמדות שחדשות 10 רצו לפגישה בכנסת כשבוע אחרי שבחדשות 2 הודיעו על סגירה עם יו"ר ומנכ"ל הכנסת על הצבת האולפן המרכזי ברחבה. אם זו דרכם - שיבושם להם".