האם רשות המסים נרתמת לסייע לנתניהו לפני הבחירות?

הרשות הודיעה היום כי "רה"מ ומ"מ שר האוצר חתם על צו המבטל את מס הקנייה והמכס על בסיסים למושבי רכב לתינוקות" - תוך הדגשת שמו של נתניהו בפונט בולט

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

איום הגרעין האיראני אמנם מעסיק את ראש הממשלה בנימין נתניהו בימים האחרונים יותר מכל; אך נראה כי בעת הזו נזכר נתניהו, המכהן גם כממלא-מקום שר האוצר, שאין דבר חשוב מ"החיים עצמם". זו כנראה הסיבה שנתניהו נדרש, כשבועיים לפני הבחירות, דווקא לנושא "הבוער" של מתן פטור ממס קנייה וממכס על בסיסים למושבי תינוקות לרכב. רשות המסים היטיבה לדברר.

נראה כי הודעת הדוברות של רשות המסים בעניין, שפורסמה היום (ב'), שמה את נתניהו במרכז התמונה ואת מהות ההטבה לציבור במקום משני. בכותרת ההודעה שנשלחה נכתב: "ראש הממשלה וממלא-מקום שר האוצר חתם על צו המבטל את מס הקנייה והמכס על בסיסים למושבי רכב לתינוקות".

כמו כותרת ההודעה, כך גם גוף ההודעה מתחיל במילים "ראש הממשלה וממלא-מקום שר האוצר, בנימין נתניהו, חתם על צו..." - כאשר שמו של ראש הממשלה הופיע בפונט מודגש ובולט.

האם מדובר בהודעה שגרתית - או בג'סטה שעושה רשות ממשלתית עבור מועמד לראשות הממשלה כשבועיים לפני הבחירות?

מרשות המסים נמסר: "אחרי דיוניים מקצועיים ברשות המסים שנמשכו בחודשים האחרונים והושלמו לאחרונה, ובאישור מחלקת חקיקה במשרד המשפטים, חתם שר האוצר, מתוקף סמכותו, על צו להפחתת מס קנייה ומכס על בסיסים למושבי רכב לתינוקות. כנהוג וכמקובל, הופצה לכתבים הודעה בעניין, בנוסח דומה להודעות לעיתונות על ביטולי מס קנייה ומכס".