סוף לסכסוך: משפחת כוזהינוף פיצתה משפחות בגבעת עמל

זאת בתוך הליך גישור שבוצע בהוראת עיריית ת"א ■ כמו כן, משפחת כוזהינוף הסכימה על מתווה עקרוני ומנגנון לפיצוי ופינוי יתר המשפחות הגרות בשטח שבבעלותה

גבעת עמל / צילום: תמר מצפי
גבעת עמל / צילום: תמר מצפי

עיריית תל-אביב הודיעה היום (ג') כי לאחר הליך גישור שקיימה בין המשפחות שפונו בצו בית משפט ללא פיצוי מגבעת עמל, לבין משפחת כוזהינוף, המחזיקה בחלק מהקרקע, הגיעו הצדדים להסכמות, ואתמול (ב') אף נחתמו הסכמים בין הצדדים.

בעירייה מציינים כי במסגרת ההסכמות משפחת כוזהינוף הסכימה לפצות את המשפחות שפונו על-ידה לפני כחודשיים מהמתחם, בהתאם למתווה פיצוי מוסכם. כמו כן, במגעי הגישור הוסכם על-ידי משפחת כוזהינוף על מתווה עקרוני ומנגנון לפיצוי ופינוי יתר המשפחות הנמצאות בשטח שבבעלותה.

בעירייה ביקשו להדגיש כי הליך הגישור בוצע בהוראת ראש העירייה רון חולדאי, והוסיפו כי סגן ראש העירייה ויו"ר ועדת הנכסים העירונית, הרב נתן אלנתן, אשר הוביל את המהלך יחד עם מנהל אגף הנכסים אלי לוי, אמר כי "בזמן שהרבה אנשים, כולל חברי כנסת, דיברו והתלהמו - אנחנו לקחנו על עצמנו משימת גישור לא פשוטה. לשמחתי, העבודה השקטה והמאומצת הניבה הסכמות שאיפשרו לפתור את מצוקתן של המשפחות שפונו".

את משפחת כוזהינוף ייצגו עורכי הדין אביב טסה וטל בננסון. "הפיצוי שקיבלו התושבים שפונו, הוא אותו פיצוי שמשפחת כוזהינוף הציעה להן עוד לפני הפינוי, אך לצערי התושבים הסכימו לשבת ולדון עם משפחת כוזהינוף רק אחרי שהמשפחה נאלצה לפנותן", ציין עו"ד טסה, והוסיף כי נכון להיום 60% מהתושבים במקום כבר פונו, וכי הוא מאמין שבחודש הקרוב תגיע משפחת כוזהנוף להסכמות גם עם 5 המשפחות שנותרו בשטח.

עו"ד טל בננסון הוסיף כי "היה רצון של משפחת כוזהינוף לסגור את נושא הפיצויים, למרות שהיא איננה מחויבת לכך. ואנו שמחים שהעניין נסגר לשביעות-רצון הצדדים".