צפו בתמונות המקוממות מהמחאה נגד הישראלי המכוער

"הדקה ה-90" הקימה את דף הפייסבוק נגד הישראלי המכוער - והוא הפך ללהיט ■ מה יש שם? רץ במרתון ת"א שהטיל את מימיו בפתח בית, ישראלי שגנב עגלה מהדיוטי פרי בקפריסין - והרבה מאוד זבל בפארקים ובחופים

ישראלי גנב עגלה מהדיוטי פרי בקפריסין /  מתוך דף הפייסבוק "נלחמים בישראלי המכוער"
ישראלי גנב עגלה מהדיוטי פרי בקפריסין / מתוך דף הפייסבוק "נלחמים בישראלי המכוער"

פחות מיומיים אחרי שפתחה הדקה ה-90 את עמוד הפייסבוק "נלחמים בישראלי המכוער", נצברו בו כבר יותר מ-6,000 לייקים. המחאה עלתה בעקבות טיסת השוקולד והתפרעות האורחים בלובי במלון באילת (ראו סרטון המצורף לכתבה). ואכן, המוניטין המפוקפק של התייר הישראלי ברחבי העולם מכביד כידוע על כלל הציבור.

גם נושא החניה בחניית נכים, שעולה מהסרטון של התפרעות האורחים באילת, מוכר היטב לעמותת נגישות ישראל, שם מדגישים כי מדובר בתופעה שכיחה ופוגענית: "בישראל יש כ-150 אלף אנשים עם מוגבלות בעלי תו חניה לנכים. ללא חניית נכים פנויה, אנשים עם מוגבלות לא יכולים להגיע ליעדם". בעמותה קוראים להגברת האכיפה ולהגדלת הקנסות וגורם ההרתעה.

עשרות תמונות וסרטונים העלו הגולשים לעמוד, בהם נראות ערימות של זבל שמשאירים המבלים בפארקים, שקית במבה שמשייטת לה במפלי המים בקרואטיה, עשרות בקבוקי פלסטיק ריקים ושקיות בחוף הים באילת, רץ במרתון אילת שהחליט לעשות את צרכיו בפתח בית, ישראלי שגנב עגלת דיוטי פרי בקפריסין והשתמש בה בעת העלייה למטוס ועוד.

"אם לא נטפל בתופעה כאן ועכשיו בישראל - אל לנו להתפלא כשנפגוש את הישראלי המכוער במלון ביוון, מבעיר שמורת טבע בצ'ילה, חותך תורים בשדה התעופה או חונה בחניית נכים", מסר שחר תורג'מן, מנכ"ל הדקה ה-90.

עוד טוענים בדקה ה-90 כי החברה לא תמכור ולא תיתן שירות לישראלי המכוער: "במשך יותר מדי שנים שתקנו, כי לימדו אותנו לחשוב שהלקוח תמיד צודק. נכון שב-95% מהמקרים הלקוח אכן צודק - אבל רק עד שזה מגיע לפגיעה בעובדים שלי או בלקוחות אחרים שסובלים מההתפרעות.

"אני קורא למנהלי חברות לעשות כמונו ולא לתת שירות או למכור למיעוט הקולני שמוציא לישראלים שם רע בכל העולם. משרד התיירות מוכרח להוביל חקיקה ואכיפה שתעקור את התופעה הזו מהשורש ותייצר הרתעה, בין אם על-ידי הטלת קנסות גדולים על המתפרעים או אף עונש מאסר".

הנה כמה מהתמונות הנבחרות שהעלו גולשים לדף הפייסבוק ביממה האחרונה:

ישראלי עושה את צרכיו בכניסה לבית במהלך המרתון בת
 ישראלי עושה את צרכיו בכניסה לבית במהלך המרתון בת

ישראלי גנב עגלה מהדיוטי פרי בקפריסין / מתוך דף הפייסבוק
 ישראלי גנב עגלה מהדיוטי פרי בקפריסין / מתוך דף הפייסבוק

אשפה בפארק / מתוך דף הפייסבוק
 אשפה בפארק / מתוך דף הפייסבוק

אשפה בפארק הלאומי באשקלון / מתוך דף הפייסבוק
 אשפה בפארק הלאומי באשקלון / מתוך דף הפייסבוק

חוף מטונף באילת / מתוך דף הפייסבוק
 חוף מטונף באילת / מתוך דף הפייסבוק