מנהל סניף דואר חשוד שסייע להלבנת הון במיליארד שקל

חשד: 150 מיליון שקל נגזלו מקופת המדינה בשיטה בה השתמשו מנהל סניף הדואר בירושלים, סגנו ועבריין מס כבד

דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock
דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock

מנהל סניף דואר חשוד בסיוע להלבנת הון בהיקף ענק של יותר ממיליארד שקל. אתמול (ג') הוארך ב-3 ימים מעצרו של אכרם עבד אל רחמן, מנהל סניף בנק הדואר בירושלים.

על-פי החשד, דרך הסניף הלבין ראש ארגון ממזרח ירושלים למעלה ממיליארד שקל שהרוויח מעבירות מס.

אל רחמן חשוד בכך שידע וסייע להלבנת ההון שהתבצעה באמצעות הסניף במשך תקופה לא מבוטלת, ולאור ראיות חדשות שהתגלו במהלך החקירה הוחלט כאמור להאריך את מעצרו עד מחרתיים (ו').

סגנו, פאיז טובאסי, שחשוד אף הוא במעורבות בפרשה ובקבלת שוחד עבור סיוע לעבירות, נשלח למעצר-בית עד 13 במארס.

במוקד הפרשה נמצא אוסאמה אבו קאטר, עבריין מס שנדון אך לפני חודשים ספורים לעונש מאסר בפועל בגין עבירות מס אחרות, החשוד כי הקים ותפעל יחד עם קרובי משפחתו רשת להפצת חשבוניות מס פיקטיביות בתחום הבנייה לקבלנים ישראלים בירושלים ובדרום, שהופצו באמצעות חברות-קש שהופעלו על-ידי "קופים" תמורת תשלום חודשי קבוע.

על-פי החשד, ההכנסות של אבו קאטר ושותפיו ממכירת החשבוניות הפיקטיביות הופקדו בחשבונות בנק בבנק הדואר שנרשמו על שם חברות-הקש, ואנשיו נהגו למשוך את הכספים שבחשבונות הן באמצעות פריטה בשירותי מטבע (צ'יינג'ים) והן במשיכה שלא כדין של הכספים בסניף בנק הדואר ברחוב צלאח א-דין, בסיועו של סגן מנהל הסניף, שבמשרדו נמצאו תעודות זהות של מעורבים בפרשה.

על-פי הערכות ראשוניות ובהתאם לממצאי החקירה עד כה, בשיטה זו נגזלו מקופת המדינה מסים בהיקף של לפחות 150 מיליון שקל.

לאחר חקירה מאומצת שנוהלה באופן סמוי במשך כשנה על-ידי חוקרי יחידת חקירות מכס ומע"מ ירושלים והיחידה המרכזית של משטרת ירושלים, נעצרו בשבוע שעבר כ-50 חשודים במבצע רחב-היקף בהשתתפותם של חוקרי יחידת מכס ומע"מ באר-שבע, חוקרי יחידת יהלום של מס הכנסה ובסיוע יחידת הכלבנים של רשות המסים וחקירות מע"מ חיפה.

כעת נותרו במעצר 29 חשודים, וחולט רכוש בשווי של למעלה מ-25 מיליון שקל הכולל וילות, 15 רכבי יוקרה וכסף מזומן שנתפס. בנוסף הוקפאה פעילותן של 28 חנויות בקניון הסמוך לסניף הדואר הנמצאות בבעלות אחד מהחשודים.