הישג לערוץ 1: רשת HBO רכשה את פורמט "בית המשאלות"

את הגרסה האמריקאית לסדרת הדרמה של הבמאי חיים בוזגלו יפיקו אולפני CBS בארה"ב, והיא נמצאת כעת בשלבי פיתוח לשידור

רשת הכבלים האמריקאית HBO רכשה את הפורמט לסדרת הדרמה "בית המשאלות" של הבמאי חיים בוזגלו והערוץ הראשון. את הגרסה האמריקאית לפורמט יפיקו אולפני CBS בארה"ב, והיא נמצאת כעת בשלבי פיתוח לשידור.

על העיבוד האמריקאי יהיו חתומים המפיק דאג אלין, יוצר הסדרה "הפמליה" מבית HBO, יחד עם השותף העסקי שלו ג'ים לפקוביץ' וכן המפיקה טרי ויינברג (שהביאה לארה"ב את הפורמטים של "המשרד" ו"בטי המכוערת").

על תיווך העסקה חתומים השחקנית שירלי ברנר ובעלה המפיק ברוס רובינשטיין, שכיכבו בשנה שעברה בעונה הראשונה של "מחוברים פלוס" בהוט, וישמשו גם הם מפיקים בסדרה האמריקאית יחד עם בוזגלו.

כזכור, HBO גם הפיקה בשנים 2008-2010 את העיבוד האמריקאי לסדרה "בטיפול", שנקראה באנגלית "In Treatment". מי שהופקד על העיבוד האמריקאי של "בית המשאלות" הוא התסריטאי וויליאם מריט ג'ונסון, שכתב גם עבור "In Treatment" וזכה באמי על סרט הטלוויזיה "טמפל גרנדין" בכיכובה של קלייר דיינס.

הסדרה "בית המשאלות" של חיים בוזגלו ("לילה הפקות של המפיק איתי תמיר), עלתה לשידור בערוץ הראשון לפני שנתיים. במרכז העלילה דמותו של פסיכיאטר שמגשים את הפנטזיות של מטופלים מתחלפים בכל פרק, זאת באמצעות שחקנים הנמצאים במתחם תחנת רכבת נטושה.

חיים בוזגלו מסר בתגובה: "הבוקר בני הקטן, שהיה שחקן ב'בית המשאלות', שאל אותי מי יהיה השחקן האמריקאי שיגלם את תפקידו בסדרה בארה"ב. שאלתו ריגשה אותי מאד. רק לדמיין את הסדרה קורית שם והציפייה הגדולה לקבל את התוצאה והפרשנות האמריקאית".

איש רשות השידור, ששי אפרתי, שהיה האחראי מטעם ערוץ 1 על הפקת הסדרה, הוסיף ואמר כי "זה פורמט מעניין ומרתק, ולא היה לי ספק שרשתות מובילות בעולם ירכשו זכויות לפורמט זה. אני שמח שלערוץ הראשון הייתה הזכות לשדר את הסדרה בישראל".