זעם ברשות השידור על התשדיר של הליכוד: "אנחנו לא חמאס"

עובדי רשות השידור ואגודת העיתונאים מוחים על סרטון הליכוד, בו נראית מעין קבוצת תמיכה של "נפגעי ביבי", בה חברים זה לצד זה עובדת גבייה של רשות השידור ומחבל של חמאס ■ הליכוד: הסרטון לא ישודר יותר

רשות השידור בת"א / צילום: רון פז
רשות השידור בת"א / צילום: רון פז

עובדי רשות השידור מוחים על הסרטון שהפיץ היום (ה') הליכוד, ובו נראית מעין קבוצת תמיכה של "נפגעי ביבי", בה חברים זה לצד זה איש ועד נמל אשדוד, עובדת גבייה של רשות השידור וגם מחבל רעול-פנים של החמאס.

הסרטון העלה את חמתם של עובדי ערוץ 1 וקול ישראל, ובשעה האחרונה הם מבקרים בתקיפות ברשתות החברתיות את המסר העולה ממנו.

עיתונאי קול ישראל בתל-אביב הוציאו הודעה לפיה הם מוחים על "ההשוואה המחרידה בין עובדי רשות השידור ועובדי נמל אשדוד לבין מחבלי החמאס רוצחי הילדים מרצועת עזה. אין אלא להביע תמיהה קשה על שיקול-הדעת בפרסום סרטון ההסתה שכזה נגד עובדים, שבתוך כמה חודשים יאבדו את מקור פרנסתם על לא עוול בכפם".

העורך הראשי של רשות השידור עצמו, יונה ויזנטל, פרסם בחשבון הטוויטר שלו כי "עובדי רשות השידור עברו מספיק. הסרטון ממש מיותר ומקומם".

הכתבת הצבאית הוותיקה, כרמלה מנשה, כתבה: "לבזבז מיליונים כדי לכרוך את עובדי רשות השידור עם החמאס בקמפיין של הליכוד? מישהו כנראה ממש בהיסטריה".

כתב קול ישראל בשטחים, גל ברגר, כתב "אדוני ראש הממשלה, להושיב את חבריי ואותי על ספסל נאשמים אחד עם חמאס? עליך להתערב ולמחוק לאלתר את החרפה הזו שבסרטון. בושה וכתם".

עיתונאים רבים אחרים - ובהם צ'יקו מנשה, ערן סיקורל, איציק יושע, רן בנימיני, אבי מוסקל, יואב קרקובסקי ועידן אבני - פרסמו גם הם מסרים בטוויטר בה הביעו את כאבם על הסרטון, תחת הכותרת: "אדוני ראש הממשלה, אנחנו לא חמאס".

גם אגודת העיתונאים בירושלים מסרה כי "קמפיין הבחירות של ראש הממשלה חצה גבולות כאשר ניסה להפוך את עובדי רשות השידור מטרה לשנאה, כשהוא ממקם אותם בשולחן אחד עם החמאס. יש צורך בהרבה יותר מהתנצלות וסילוק הסירטון השערורייתי כדי לתקן על שורת עיוותים שהתחפשה לרפורמה. הבראת השידור הציבורי העצמאי תבוא עם הבנת ערכו לדמוקרטיה בישראל. המסר הזה הובן גם ביוון, שפירקה את רשות השידור שלה, הודתה בטעות והקימה אותה מחדש. אך ככל הנראה - עדיין לא ברחוב בלפור".

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, מסר: "סרטון שמייצר השוואה בין עובדים למחבלים רוצחים מהווה חצייה של קו אדום. מדובר באמירה מעוררת שאט-נפש אשר אין לה מקום בישראל. יש לגנות את התופעה הזאת, ועל סיעת הליכוד והעומד בראשה להתנצל בפני כל אזרחי המדינה".

מהליכוד נמסר: "מדובר בתשדיר שסוקר כמה מהישגי הממשלה אשר נעשה בהומור לרגל חג הפורים. לא הייתה שום כוונה להשוות מישהו לחמאס, ולא לפגוע בעובדים רבים ומסורים. הסרטון לא ישודר יותר, ואנו מתנצלים אם מישהו נפגע".