הפרקליטות: יאיר ביטון ויצחק אברג'יל יועמדו לדין בכפוף לשימוע

בעל השליטה בחברת ב. יאיר חשוד שרקם הסכם למראית-עין עם חברה בשליטתו של ראש ארגון פשיעה, במסגרתו הועברו אליה 50 מיליון שקל ■ עוד יועמדו לדין: הקבלן לשעבר ניסים פינס ומקורבו של אברג'יל, שמעון בללו

פרקליטות המדינה הודיעה היום (א') כי החליטה להעמיד לדין, בכפוף לשימוע, את איש העסקים יאיר ביטון, את ראש ארגון הפשיעה יצחק אברג'יל, את הקבלן לשעבר ניסים פינס ואת מקורבו של אברג'יל שמעון בלולו, באישומים שונים הכוללים קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון, רישום כוזב במסמכי תאגיד ועוד.

הארבעה נחשדים שעמדו מאחורי העסקה בין חברת ש.י.נ. גן רווה (לכאורה בשליטת יצחק אברג'יל) לחברת ב. יאיר הציבורית, הסכם שב. יאיר שילמה בגינו יותר מ-50 מיליון שקל לכאורה לש.י.נ. אף שזו לא סיפקה כמעט דבר בתמורה. זאת, לפי החשד, כדי לכסות חוב אחר שהיה כביכול לבעל השליטה בב. יאיר, יאיר ביטון, לאברג'יל.

לטענת הפרקליטות, אברג'יל, ניסים פינס ובלולו הקימו את ש.י.נ. ב-2007 כעסק משותף לשלושתם, אך רשמו את המניות על שמו של בלולו בלבד, כדי להסתיר את זהותם של שני השותפים האחרים בחברה.

ב. יאיר, שביטון הוא יו"ר הדירקטוריון שלה, נעשתה חברה ציבורית ב-2007, אך הייתה ונותרה חברה בשליטתו של ביטון, המחזיק היום כ-42% ממניות החברה ומניות נוספות באמצעות קרוביו.

בשנים 2007-2008 חתמו החברות ש.י.נ. וב. יאיר על הסכם קבלני בהיקף של 40 מיליון שקל, לבניית פרויקט על קרקע של ב. יאיר באילת. בפרקליטות המדינה טוענים כי ש.י.נ. הצהירה בהסכמים כי ברשותה רישיון קבלן, אף שרישיון כזה לא היה לכאורה בנמצא. בהמשך התקשרה ב. יאיר עם רוכשי דירות שונים, תוך מצג שקרי לכאורה שהדירות נבנות ע"י קבלן מורשה.

אף שהבנייה לא התקדמה, ולכאורה בניגוד לחוזה, העבירה כביכול ב. יאיר לש.י.נ. סכום של 50 מיליון שקל, 10 מיליון שקל יותר מסכום החוזה המקורי. בהמשך נחתם הסכם היעדר תביעות הדדי בין החברות, שבמסגרתו שילמה לכאורה ב. יאיר לש.י.נ. כ-2 מיליון שקל נוספים. זאת, לפי הנטען, ביוזמת ביטון.

לפי הודעת הפרקליטות, "ביטון קידם את חתימת ומימוש החוזים על רקע חוב לאברג'יל, וכן על רקע טענה לשותפות עסקית עם גבי בן-הרוש (שנודע בעבר כ'עבריין ירושלמי' ששמו נקשר בפרשת הבנק למסחר, ג' מ'), שבעקבותיה נסחט ביטון בעשרות מיליוני שקלים... ב. יאיר עשתה כן בהנחייתו של ביטון ובלי ליידע את הנהלת ב. יאיר, תוך פגיעה בחברה, במחזיקי האג"ח ובציבור המשקיעים בחברה. זאת, בעוד שביטון מסתיר את קשריו עם אברג'יל וניסים פינס".

עוד טוענים בפרקליטות כי "הכספים שהתקבלו בחברת ש.י.נ שימשו בין היתר את אברג'יל, בני משפחתו ומקורביו לצורך תשלום הוצאות שונות, בהיקף של כ-7 מיליון שקל. 6 מיליון שקל נוספים שימשו ככספי השקעה בקזינו ברומניה".

יחד עם ארבעת החשודים המרכזיים בפרשה צפויים להיות נאשמים נוספים, לרבות החברות ב. יאיר וש.י.נ. עצמן.

לחברת ב. יאיר מיוחסות, בין היתר, בנייה תוך סטייה מהיתר ועבודות בנייה שלא על-ידי קבלן רשום, עבירות לפי חוק התכנון והבנייה וחוק רישום קבלנים לעבודות הנדסה בנאיות.

עוד נמסר מפרקליטות המדינה כי "מחומר הראיות עולים חשדות נוספים לעבירות מס ולעבירות נוספות".

שובה של שולה זקן

אם החשודים בפרשת ב. יאיר יועמדו לדין, עשוי להתרחש בבית המשפט פרק מחודש של "סדרת האימה" שטלטלה את המדינה - עדותה של שולה זקן. בהקלטות שמסרה מזכירתו לשעבר של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, לפרקליטות במסגרת הסדר-הטיעון שנחתם עימה בתיק פרשת הולילנד, נכללו הקלטות מגוונות, לרבות כאלה שכלל לא קשורות לאישומים נגד אולמרט.

במסגרת הקלטות אלה ישנן גם שיחות שונות שקיימה זקן עם ידידה, יאיר ביטון, ועם אישים אחרים בחברת ב. יאיר. זקן אף מסרה בהמשך עדות בעניין במשרדי יחידת להב-433 במשטרה. נדמה שאין קץ לגלי הקול הבוקעים ממכשיר ההקלטה הזעיר של זקן.