החקלאי שהפך לתסריטאי שהוט לא זזה בלעדיו

הוא כתב את "זגורי אימפריה" עם מאור זגורי, יצר את "איש חשוב מאוד" עם שירלי מושיוף ותסרט את "שיטת השקשוקה" עם מיקי רוזנטל ■ אבל למרות כל זה, כנראה שלא שמעתם על אורי ויסברוד

אורי ויסברוד / צילום: אריק סולטן
אורי ויסברוד / צילום: אריק סולטן

אורי ויסברוד, שכתב, בין היתר, את "זגורי אימפריה" יחד עם יוצר הסדרה מאור זגורי, הוא איש עבודה. הוא נמצא שנים בענף, מלטש ומשייף תסריטים, סצנות ודיאלוגים בכמה מהסדרות הפופולריות ביותר שנראו על המסך. חלקן פורצות דרך (מלבד "זגורי", הוא חתום יחד עם שירלי מושיוף על "איש חשוב מאוד" מלאת התשבחות והשערוריות), חלקן קיבלו מעמד של קאלט ("האלופה", "חצויה"), ועל חלקן ("בובות") אפשר לומר בעדינות שהוא "התגלח", אבל זה כבר עניין של טעם.

מעבר לזה, הוא חתום גם על התסריט של סדרת הדרמה "עד שיגיע מחר", שזכתה בפרס האקדמיה לדרמה הטובה ביותר לשנת 2005, על סרטי הדוקו המדוברים "שיטת השקשוקה" ו"אדם הגון", וכן על תחקירים ל"עובדה" ו"המפצחים". כיאה לאיש מקצוע מנוסה, הוא גם מלמד תסריטאות במכללת ספיר בדרום.

לאור הרזומה הזה, מפתה ליפול לקלישאת ה"איש חשוב מאוד שלא שמעתם עליו", אבל א', אם אתם קוראים את העיתון הזה, אתם כנראה יודעים דבר או שניים על התעשייה ואנשיה; וב', השם "אורי ויסברוד" כבר הוחדר אל מוחות הצופים במעין התניה פבלובית, הודות לסגירים המופתיים של "זגורי אימפריה", שמשאירים את רובנו לשבת ולראות גם את הכתוביות. לויסברוד, אם כן, יש חלק בפריחת הטלוויזיה של השנים האחרונות.

- איפה אפשר לראות את העקבות שלך ב"זגורי"?

"הכתיבה נעשתה בצורה כל-כך משותפת, שקשה לראות מי זה מי, אבל אנחנו כל הזמן צוחקים שבגללי מירי משתלטת על הסדרה (מירי, המגולמת בידי יפית אסולין, היא האחות הבכורה של המשפחה, שמצד אחד כנועה מאוד ומצד שני מורדת באופן הכי בוטה, בעיקר באמצעות הבחירתה הרומנטית בגבר ערבי - מ"ל)".