אלקטרה משיקה מזגנים חדשים; "פעילות אלקטרה בר הפסדית"

הכריזה על כניסה לתחומי פעילות נוספים בהשקעה כוללת של 20 מיליון שקל ■ באלקטרה מבקשים להגדיל את מכירות תחום המיזוג ב-150 מיליון שקל בשנה, מתוך כוונה לעבור את נתח השוק של תדיראן

חברת אלקטרה מוצרי צריכה השיקה היום (ב') 8 סדרות חדשות של מזגנים, הכוללות 41 דגמים תחת המותגים "אלקטרה" ו"אלקו". כמו כן, החברה הכריזה על כניסה לתחומי פעילות נוספים, בהשקעה כוללת של 20 מיליון שקל.

בין החידושים שהציגה החברה: מזגן אינוורטר היברידי, הפועל על אנרגית השמש; מזגן חסכוני במיוחד, שעלות הפעלתו 1.84 שקלים ללילה (7 שעות); מזגן מתקדם עם Wi-Fi, לשליטה ולניהול מרחוק דרך הסמארטפון; ומזגן עם גלאי נוכחות והתראה על דליפת גז.

שוק המזגנים מגלגל 1.35 מיליארד שקל במחירי צרכן. השוק נשלט בידי שתי שחקניות מרכזיות: תדיראן, שהחזיקה אשתקד בנתח שוק של 41%; ואלקטרה על מותגיה השונים, שהחזיקה בנתח שוק דומה של 40.9%.

לדברי מנכ"ל אלקטרה צריכה, זאב קלימי, "היעד שאליו אנחנו מכוונים בתחום המיזוג הוא לעבור את נתח השוק של 50% בשנים הקרובות, קרי לעבור בצורה משמעותית ומהותית את תדיראן. מדובר בהגדלת המכירות ב-150 מיליון שקל בשנה, במחירי צרכן".

כדי להשיג מטרה זאת, החברה תחל בין היתר בשיווק מזגן אינוורטר של 1 כוח סוס ו-1.25 כוח סוס במחיר של 1,990 שקל, הנמוך ב-10%-15% ממחירי מזגני אינוורטר מקבילים.

לדברי מנכ"ל תשלובת מיזוג-האוויר, יגיל וויאט, תמחור זה התאפשר הודות ל"ייעול תהליך הייצור והרכיבים השונים שמרכיבים את המזגן".

צמצום חנויות מפסידות

יעד נוסף של החברה הוא להגדיל השנה ב-40%-50% את היקף היצוא לחו"ל, שהסתכם אשתקד ב-12.4 מיליון דולר בלבד. אלקטרה חתמה באחרונה עם חברה גרמנית על חוזה ליצוא מערכות חימום המשמשות גם לחימום מים, בהיקף של 15 מיליון אירו.

אלקטרה צריכה מחזיקה ברשת החשמל שקם אלקטריק, המונה 35 חנויות לאחר שהחברה סגרה בחודשים האחרונים 10 חנויות הפסדיות; ואת רשת מחסני חשמל, המונה 33 חנויות לאחר שהחברה סגרה 3 חנויות הפסדיות.

לדברי קלימי, "מדובר בחנויות שהפסידו כסף לפחות 3-4 שנים. בכל מקום שבו אני צופה הפסד גדול יותר מההפעלה מאשר מהסגירה, אני סוגר את החנויות".

- איזה עתיד יש לחנויות למוצרי חשמל בענף שמפסיד כסף?

"נשארנו רק עם חנויות מרוויחות. העתיד הוא להפעיל רק חנויות שיודעות להרוויח כסף ולשפר את הפרמטרים הבעייתיים כמו עלות שכר דירה במרכזים מסחריים, לקנות טוב יותר ולשפר את הרווח הגולמי".

תחום פעילות נוסף בחברה הוא ה"עשה זאת בעצמך" (DIY), באמצעות הפעילות של הרשתות אייס ואוטו דיפו. בחודשים האחרונים סגרה החברה 5 חנויות של אייס בדימונה, בשדרות, בעכו, בנמל תל-אביב ובכרמיאל וחנות אחת של אוטו דיפו בבני-ברק. כיום מונה הרשת 33 חנויות אייס ו-4 חנויות אוטו דיפו עצמאיות.

- אייס נפגעה בשנה החולפת?

"היא בהחלט נפגעה. התוצאות הורעו, אבל היא עדיין לא עברה להפסד".

- האם תמכרו את אייס?

"כשאחליט מה למכור, אני אודיע".

אלקטרה מחזיקה גם במותג הרהיטים "דובל'ה", שפעיל בחנויות אייס בלבד. קלימי אומר כי המותג רווחי מאוד, וכי לאחר בחינה של המותג החברה תחליט אם לפתוח חנויות עצמאיות שלו.

קלימי גם מסר היום כי פעילות החברה בתחום ברי המים המסוננים עם המותג "אלקטרה בר" היא הפסדית.