6 ימים לבחירות: כתב אישום נגד ברוך מרזל בגין תקיפה

פעיל הימין הקיצוני, הממוקם במקום הרביעי ברשימת מפלגת יחד בראשות אלי ישי, מואשם כי תקף באלימות פלסטיני בשנת 2013

ברוך מרזל / צילום: איל יצהר
ברוך מרזל / צילום: איל יצהר

פחות משבוע לפני מועד הבחירות לכנסת, הוגש כתב אישום חמור נגד פעיל הימין הקיצוני ברוך מרזל, הממוקם במקום הרביעי ברשימת מפלגת יחד בראשות אלי ישי לכנסת.

לפני יומיים הגישה יחידת התביעות של משטרת מחוז ש"י לבית משפט השלום בירושלים את כתב האישום נגד מרזל, בטענה כי בשנת 2013 הוא תקף באלימות פלסטיני.

לפי כתב האישום, ב-8 בפברואר, בשעות הערב, ישב עיסא עמרו בביתו שבחברון ושתה תה יחד עם תושבים נוספים. בשלב מסוים עבר מרזל בסמוך לחצר ביתו יחד עם כמה אנשים נוספים בדרכם לתפילה במערת המכפלה. לפי האישום, מסיבה שאינה ידועה נכנס מרזל לביתו של עיסא, תוך כך שעיסא דורש ממנו ומהאנשים שהיו עמו לצאת מן החצר.

בתגובה, כך לפי האישום, החל מרזל להכות את עיסא במכות אגרוף בפניו. עיסא דחף אותו מחוץ לחצר הבית והחל לצעוק: "חייל, חייל". למקום הגיע חייל צה"ל בשם אייל טיבי. בעוד טיבי עומד חוצץ בין מרזל לבין עיסא ואחרים, בעט שוב מרזל ברגלו של עיסא. כשהתרחק החייל במעט ממרזל, בעט פעיל הימים בחוזקה שוב ברגלו של עיסא.

"כתוצאה ממעשיו של הנאשם, נגרמו לעיסא סימנים אדומים ברגליו", נכתב בכתב האישום. "במעשיו המתוארים לעיל נכנס הנאשם לנכס כדי לעבור עבירה פלילית. במעשיו תקף הנאשם את עיסא שלא כדין ושלא בהסכמתו וגרם לו חבלות של ממש".