דלתא פותחת רשת הלבשה לצעירות תחת המותג FIX

הרשת, שתפנה לצעירות בגילאי 17-25, תמנה עד סוף השנה 12 חנויות ■ מנכ"ל דלתא ישראל: "רשת FIX פונה לקהל שונה לחלוטין שאני לא פוגש בחנויות דלתא" ■ בהמשך מתכננים בדלתא לפתוח לרשת סניפים בחו"ל

שנה וחצי אחרי שרכשה את חברת לודז'יה רוטקס, דלתא ישראל פותחת רשת חנויות הלבשה תחתונה לצעירות תחת המותג FIX - כך נודע ל"גלובס". הרשת תפנה לצעירות בגילאים 17-25, ותציע מגוון רחב של הלבשה תחתונה, הלבשה לבית, בגדי ים, נעלי בית וכן, מוצרי טיפוח ואקססוריז.

החנות הראשונה תיפתח בקניון רחובות בעוד שבוע, ועד סוף השנה תמנה הרשת 12 סניפים. חנויות נוספות ייפתחו, בין היתר, בקניון גבעתיים, ברחוב יפו ירושלים, בבילו סנטר, באיקאה צפון ובדיזנגוף סנטר בתל-אביב.

החנויות ישתרעו על שטח של 70-100 מ"ר, והצפי הוא לפדיון חודשי של 250-300 אלף שקל לחנות. הכוונה היא להגיע לפריסה של 50 חנויות בישראל בתוך 4 שנים, ובמקביל לפתוח חנויות של המותג בחו"ל.

לדברי צביקה שווימר, מנכ"ל דלתא ישראל, "רשת FIX פונה לקהל שונה לחלוטין שאני לא פוגש אותו בחנויות דלתא. יש כאן הזדמנות להביא משהו שונה. בתחום הקהל הצעיר שמחפש גם גזרות אחרות, גם אופנה שונה והרבה יותר אינטראקטיביות, יש מקום למותג כמו FIX, ואני בטוח שהוא יהיה האופציה הראשונה של כל צעירה בישראל".

- מי המתחרים הישירים שלך?

"אין מתחרה ישיר. יש שוק שגדל".

- רשת aerie מבית אמריקן איגל פונה גם היא לצעירות.

"ב-aerie רוב החנות זה נטו חזיות ותחתונים. הלבשה תחתונה של שחקנים בינלאומיים אפשר למצוא גם ב-forever 21 וב-H&M. מותג הלבשה תחתונה לא בנוי רק על חזיות ותחתונים. לאופנת הבית ולאופנת הלילה יש דגש גדול מאוד. כשאתה מייצר אופנה לצעירים, אתה צריך להיות בעל יכולת לייצר תגובה מהירה, וכיצרנים אנחנו יודעים לעשות התאמות ולספק מוצרים תוך 6 שבועות לחנויות. בתחום הרשתות המקומיות אין שחקן שנותן מענה הולם, וצריך מותג שגם מתאים לאקלים הישראלי. רוב סיפורי ההצלחה בשוק המקומי מגיעים מרשתות מקומיות כמו הודיס וללין".

- מה תהיה רמת המחירים?

"מאוד נוחה. חולצות ב-49 שקל, תחתונים ב-25 שקל, חזיות ב-99-150 שקל".

- אתם מייצרים לפרימארק הבריטית שמשווקת אופנה במחירים נוחים מאוד לצרכן. למה המחירים שלכם לא כמו פרימארק?

"פרימארק עובדת על כמות ועל רווח גולמי של 40%. בישראל השוק קטן יותר. אנחנו נדרשים לבצע הרבה מאוד התאמות, וההוצאות בישראל הן הוצאות גדולות לעסק. אנחנו חברה ציבורית. קחי את החברות דלתא, פוקס וגולף. אף אחת מהן לא מייצרת רווח נקי דו-ספרתי".

- אתה יודע בכמה מוכרים חזיות בפרימארק?

"4-5 ליש"ט. העלות של זה היא 2.5 ליש"ט".

- עולה להם 20 שקל?

"נכון, אבל הם מייצרים בכל קו 40 אלף יחידות. בישראל אתה מייצר 2,000, ואתה לא יכול לייצר את הווליום שיש לפריימארק. מי בעולם הצליח לשפכל את פריימארק? זה מצריך מחזור גדול מאוד. פרימארק נכנסים בקרוב לשוק האמריקאי. גם וולמארט וגם טרגט מסתכלים בעיניים פתוחות מה יקרה עם פרימארק. זה ישנה את השוק האמריקאי".

בסוף 2013 רכשה דלתא את חברת לודז'יה רוטקס וכן את זכויות החברה במותגים FIX ו-VETO תמורת 7.5 מיליון שקל. בעת הרכישה החזיקה לודז'יה ברשת הלבשה תחתונה שמנתה 14 סניפים. לאחר הרכישה סגרה דלתא 7 סניפים, ואת הסניפים הנותרים היא הסבה לחנויות דלתא אאוטלט.

במהלך הנוכחי עושה דלתא שימוש במותג FIX שהיה שייך ללודזי'ה.

התוכניות עבור רשת FIX

קהל יעד: צעירות בגילאים 17-25

מוצרים: הלבשה תחתונה, הלבשה לבית, בגדי ים, נעלי בית וכן, מוצרי טיפוח ואקססוריז

מספר חנויות: 12 סניפים עד סוף השנה

צפי לפדיון חודשי: 250-300 אלף שקל לחנות

יעד: פריסה של 50 חנויות בישראל בתוך 4 שנים, ופתיחת חנויות בחו"ל