תיא תקשורת לרשות השנייה: פרטו את תנאי הרישיון בערוץ 10

החברה, המנהלת מו"מ להשקעה בערוץ 10, טוענת כי אין באפשרותה להשלים את הליך בדיקת הנאותות ללא מידע "בסיסי" מהרשות השנייה

יואב פרץ / צילום: תמר מצפי
יואב פרץ / צילום: תמר מצפי

תיא תקשורת דורשת מהרשות השנייה פרטים על תנאי הרישיון הצפויים אם תשקיע בערוץ 10. במכתב חריף ששלחה היום (א') הקבוצה בניהולו של יואב פרץ, באמצעות משרד עורכי הדין גולדפרב-זליגמן, טוענת תיא כי אין באפשרותה להשלים את הליך בדיקת הנאותות ללא מידע "בסיסי" מהרשות השנייה. ב-22 במארס אמור ערוץ 10 להגיש לרשות השנייה בקשה לרישיון קבוע.

ערוץ 10 משדר עד חודש יוני, על-פי חוק, בזיכיון מיוחד בתנאי רישיון. תיא תקשורת היא אחת מ-4 קבוצות המנהלות משא-ומתן מול יוסי מימן והנהלת ערוץ 10 להשגת שליטה בערוץ. בין הנושאים ונותנים האחרים גם הפרסומאית יפית גרינברג והיזם ומשקיע ההיי-טק אילן שילוח.

במכתב שנשלח היום לרשות השנייה ביקשה תיא להבין מהם תנאי הרישיון, מהי הערבויות שידרשו מבעלי הבית שיבקשו רישיון כזה, ומה התשלומים והמחויבויות השונות שיחולו עליו. כל אלה אמורים להיקבע על-ידי הרשות השנייה, וטרם נודעו פרטיהם.

"מטבעו של תהליך בדיקת נאותות, ובמיוחד בכל הנוגע לגוף שהוא יציר הרגולציה", לשון המכתב, "אשר משליכה באופן דרמטי על היקף הוצאותיו, השקעה סבירה לא תוכל להתבצע אלא לאחר מתן פרק זמן סביר לבחינת כל המידע העשוי להשליך על תוצאות בדיקת הנאותות".

תיא ציינה במכתב כי פנתה לערוץ 10 על מנת שזה יעביר לה את המסמכים הנדרשים, אך שם ענו להם כי לא התקבלו מהרשות השנייה. "המידע המתבקש על-ידי תיא הוא בבחינת מידע בסיסי הנדרש לכל משקיע סביר בכל הליך בחינת נאותות לפני ביצוע רכישה", נכתב.

גם אילן שילוח, המצוי בהליך בחינת נאותות מתקדם יותר, מתח ביקורת בחשבון הטוויטר שלו על העובדה שהרשות השנייה לא הסדירה את תנאי הרישיון, כשבוע לפני המועד שנקבע בחוק לבקשתו.

מהרשות השנייה נמסר בתגובה: "תנאי הפעילות של בעל רישיון מפורטים בחוק ובכללי הרשות השנייה, לרבות גובה הערבויות והמחויבויות הנדרש מגוף המבקש לקבל רישיון לתקופה של 15 שנה. בתקופה האחרונה מבצעת הרשות השנייה תהליך רגולטורי מקיף, הכולל הפחתת מחויבות תוכן, הליך שימוע לכללים לבעלי רישיון ופורום שולחנות עגולים ראשון מסוגו בין היוצרים לזכייניות, שעתיד להיערך בסוף חודש זה כחלק מפעילות הרשות להסדרת שוק הטלוויזיה המסחרית ופתיחתו לתחרות למען האינטרס הציבורי. הרשות השנייה תוסיף לקדם פתרון כולל לשוק הטלוויזיה המסחרית והעברת השוק כולו למשטר של רישיונות ארוכי-טווח".