הטיפ היומי: 5 סיבות טובות להשקיע במניית השבבים הזו

במחלקת המחקר של UBS ממליצים "קנייה" על מניית AMS, ומעלים את מחיר היעד למניה ב-12 פרנק שווייצרי, ל-52 פרנק שווייצרי - גבוה בכ-12% ממחיר השוק

חברת השבבים ams AG / צילום: מתוך אתר החברה
חברת השבבים ams AG / צילום: מתוך אתר החברה

חברת השבבים ams AG נסחרת בבורסת השווייצרית (סימול: AMS:SW) לפי שווי של כ-3.4 מיליארד פרנק שווייצרי (כ-3.4 מיליארד דולר). החברה עוסקת בעיצוב, פיתוח וייצור שבבים לתעשיית התקשורת, הרכב והרפואה. מתחילת השנה מניית החברה עלתה בשיעור גבוה יותר מהעלייה במגזר החומרה (כ-21% במונחי אירו); ובעוד אנחנו מכירים בכך שהשווי הופך להיות מאתגר, לאור המומנטום שאנו מזהים בעסקיה, אנחנו ממשיכים להחזיק גישה חיובית כלפי המניה.

ישנן חמש סיבות שמצדיקות מבחינתנו לרכוש את מניית ams : הראשונה היא שאנחנו מאמינים שהמומנטום בעסקי החברה ב-2015 עדיין מוערך בחסר בשוק, ותחזית ה-EBIT (רווח בנטרול ריבית ומס) שלנו גבוהה ב-7% מתחזית הקונצנזוס.

סיבה שנייה היא שאנחנו מאמינים שמכירות החיישנים (סנסורים) לשוק הסמארטפונים ימשיכו לצמוח, על רקע אימוץ מאפיינים חדשים נוספים למכשירים אלו.

הסיבה השלישית נוגעת למספר תחומים שבהם החברה משקיעה, בפרט בשוק הרכב והתעשייה; להערכתנו, השקעות אלה עדיין לא מוערכות מספיק על ידי השוק. אם ams תוכל להשיג את יעד המכירות ארוך הטווח שלה, 1 מיליארד אירו, היא תוכל להערכתנו לייצר רווח נקי של יותר מ-4 אירו למניה.

סיבה רביעית היא, שבשנים האחרונות ams השקיעה גם במחקר ופיתוח וגם בבניית משאבי השיווק והמכירות שלה. בעוד ההשקעות במו"פ ימשיכו לצמוח בוודאות, אנחנו מאמינים שמרבית ההשקעה בשיווק ומכירות כבר הושלמה, והצמיחה בה תואט - דבר שייתן יותר אפשרות להרחבת שולי הרווח של החברה.

סיבה חמישית, בעוד שאפל ממשיכה לתרום כ-25% מהכנסותיה של ams, מכירות אלה מתפרסות על פני הרבה מוצרים, כך שאנחנו סבורים כי הסיכון לאיבוד חוזה-תכנון (Design Win) אחד נמוך יותר מהסיכון בשנים קודמות. אנחנו מעריכים שעסקי החברה יהיו מגוונים יותר בעתיד.

הסיכון נותר בפעילות בתחום תחרותי, אך אנחנו מעריכים כאמור שהמומנטום יימשך. המלצתנו למניה היא "קנייה", ואנו מעלים את מחיר היעד למניה ב-12 פרנק שווייצרי, ל-52 פרנק שווייצרי - גבוה בכ-12% ממחיר השוק.

מחלקת המחקר, UBS

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.