המארץ' מדנס: 20 קבוצות הכדורסל הבכירות במכללות הכניסו 438 מיליון ד'

לפי "פורבס", הרווח התפעולי הממוצע לקבוצת כדורסל בקולג'ים עומד על 12.6 מיליון ד'; מובילה את הרשימה קבוצת הכדורסל של מכללת לואיוויל, עם הכנסה של 41 מיליון ד'

לואיוויל קרדינלס כדורסל מכללות / צילום: רויטרס
לואיוויל קרדינלס כדורסל מכללות / צילום: רויטרס

טורניר המכללות הארצי בכדורסל ("המארץ' מדנס") שהחל הלילה נותן הזדמנות נוספת להבין עד כמה עצומה תעשיית המכללות בספורט האמריקאי. מניתוח של "פורבס" עולה, כי 20 קבוצות הכדורסל בעל השווי הגבוה ביותר, רשמו ביחד הכנסה כוללת של 438 מיליון דולר - ממוצע של 21.9 מיליון דולר למכללה. הנתונים מתבססים על עונת 2013/14.

הרווח התפעולי המצטבר של 20 הגדולות עומד על 252 מיליון דולר - ממוצע של 12.6 מיליון דולר למכללה. העובדה שהמכללות לא נדרשות לשלם שכר לשחקנים אלא רק למאמנים ולצוות המקצועי, היא בין הסיבות העיקריות לכך שכל 20 המכללות סיימו ברווח.

מי שמובילה את הרשימה של "פורבס" היא לואיוויל קרדינלס, קבוצת הכדורסל של מכללת לואיוויל - שהכניסה למכללה 41 מיליון דולר, ורשמה רווח תפעולי של 24 מיליון דולר. ההכנסות ממכירת כרטיסים בלבד למשחק הקבוצה הסתכמו ב-12.8 מיליון דולר.

את השלישייה הראשונה מבחינת הכנסות משלימה מכללת קנטאקי עם 35 מיליון דולר (19 מיליון דולר רווח תפעולי) ואוניברסיטת קנזס עם 31 מיליון דולר (22 מיליון דולר רווח תפעולי).

השווי הממוצע של קבוצת כדורסל מכללות (ברשימת ה-20) עומד על 20.6 מיליון דולר, לפי "פורבס", לעומת 20.2 מיליון דולר לפני שנה. 

יש לציין כי כדורסל המכללות עדיין נחשב לעסק קטן הרבה יותר מפוטבול מכללות, שם עומד ממוצע ההכנסות לקבוצה לפי "פורבס" על 71 מיליון דולר, כאשר הרווח התפעולי הממוצע נאמד ב-42 מיליון דולר.