פלייבאז של שאול אולמרט מגייסת 16 מ' ד' בהובלת 83North

חברת הסטארט-אפ הישראלית פיתחה פלטפורמה ליצירת תוכן חווייתי דיגיטלי והפצה ויראלית של תכנים ■ הגיוס ישמש את החברה להרחבת הפעילות הגלובלית ופתיחת משרדים באסיה ובאירופה

חברת הסטארט-אפ הישראלית Playbuzz, שפיתחה פלטפורמה ליצירת תוכן חווייתי דיגיטלי והפצה ויראלית של תכנים, גייסה 16 מיליון דולר בהובלת קרן 83North, לשעבר גריילוק ישראל. לצידה, לקחו חלק בגיוס גם 7capital, כרמל ונצ'רס ו-First Time של אילן שילוח וניר טרלובסקי. בסך-הכול גייסה פלייבאז עד היום כ-20 מיליון דולר.

הגיוס ישמש את החברה להרחבת הפעילות הגלובלית ופתיחת משרדים באסיה ובאירופה, לצד הפעילות הקיימת בניו-יורק ובתל-אביב. בנוסף, בפלייבאז מתכוונים להעשיר את מגוון הפורמטים הזמין בפלטפורמה ולהגדיל את כמות שותפי החברה ברשת עם יכולות משופרות של כתיבה, הפצה ומוניטיזציה. כמו כן, בחברה מתכוונים להכפיל עד סוף השנה את כמות כוח-האדם, שעומד כיום על כ-60 עובדים.

חברת Playbuzz הוקמה ב-2012 על-ידי שאול אולמרט ותום פחיס ומאפשרת לאתרים, בלוגרים ומותגים לייצר חיבור לגולשים באמצעות תכנים אינטראקטיביים ובמיוחד שאלונים ויראליים כמו "מה הייתם בגלגול הקודם שלכם בהתבסס על זכרונכם" או "האם אתה יכול להיות סוכן חשאי או מרגל".

חברת Playbuzz נמצאת לאחרונה בתקופה טובה וזוכה ללא מעט כותרות בזכות הוויראליות הרבה של התכנים שהיא מייצרת תחת הפלטפורמה שבנתה. כך, היא הצליחה בחודשים האחרונים להוביל את טבלת האתרים שזוכים לשיתופים הרבים ביותר בפייסבוק ועקפה אתרים כמו האפינגטון פוסט ו-BuzzFeed.

שאול אולמרט, בנו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ומי שמשמש כמנכ"ל PlayBuzz, אמר היום כי "הפופולריות העצומה של המדיה החברתית שינתה את כללי המשחק בתעשיית פרסום התכנים ודרך הפלטפורמה החינמית שלנו אנחנו מאפשרים לבעלי התכנים להשתמש בפורמטים מוכחים ומוכנים לשימוש של תוכן, ולספק את מוצרי התוכן האידיאליים עבור קהלי היעד שלהם, עם יכולת התאמה לפלטפורמות שונות ולשיתוף חברתי".

ארנון דינור, שותף ב-83North, שהצטרף לדירקטוריון של פלייבאז בעקבות ההשקעה, הוסיף כי "הגידול הדרמטי והקצב המהיר בה אומצה פלטפורמת פלייבאז ברחבי העולם מעידים כי השוק משווע למוצר המסוגל להתאים את עצמו ללקוח ולייצר מעורבות ויראלית של הקהל. אנחנו נרגשים להשקיע במובילת הקטגוריה, שעלייתה המטאורית מבחינת פופולריות הפכה אותה ליעד הנבחר עבור מפרסמי תוכן השואפים לייצר אינטראקציה פעילה עם הקהלים הדיגיטליים המחוברים והמתפתחים תמידית בימינו".