האוצר לא אישר מנכ"לות משותפת בכלל פנסיה וגמל

לאור זאת, בכלל ביטוח צפויים למנות לתפקיד מנכ"ל כלל פנסיה וגמל את רוזנבאום

אגף שוק ההון ביטוח וחיסכון באוצר, בראשות דורית סלינגר, לא אישר לכלל ביטוח למנות את אבי רוזנבאום וירון שמאי למנכ"לים משותפים בכלל פנסיה וגמל. לאור זאת, בכלל ביטוח צפויים למנות לתפקיד מנכ"ל כלל פנסיה וגמל את רוזנבאום. כך נודע ל"גלובס".

בעוד שבאתר כלל פנסיה מצוין כי רוזנבאום ושמאי, שמנהלים יחדיו את חטיבת החיסכון לטווח ארוך של הקבוצה - שכלל פנסיה וגמל היא חלק ממנה, הם המנכ"לים המשותפים של פעילות הגמל והפנסיה הרי שבאוצר לא מוכנים לכך. נדגיש כי ההתנגדות של האוצר לא קשורה לאי הערכת מי מהשניים והיא נובעת אך ורק מכך שמבחינת האוצר אין לחלק את האחריות של מנכ"ל גוף מוסדי אצל כמה בעלי תפקידים. באוצר עומדים על כך שיהיה לגוף מוסדי רק מנכ"ל ברור אחד, וזאת בין היתר משום הוראות האכיפה שהוביל האוצר.

חטיבת החיסכון לטווח ארוך היא חלק משמעותי בכלל ביטוח, שמחזיקה בתיק ביטוחי החיים השני בגודלו בענף, בתיק הפנסיה החדשה השלישי בגודלו בענף, ובתיק הגמל וההשתלמות השלישי בגודלו. שמאי ורוזנבאום מונו לתפקידם כראשי חטיבת החיסכון לטווח ארוך של כלל ביטוח לפני חודשים אחדים, וקודמו למשנים למנכ"ל, וזאת לאחר פרישתו של ראש החטיבה הקודם - יוני קופרמן, שהצטרף לחברת yes.

נזכיר כי לאחרונה ערך האוצר שימוע לכלל ביטוח ביחס לקנס בגובה 14 מיליון שקל שהוא התכוון להטיל עליה. בשלהי 2014 שלח אגף שוק ההון באוצר בו עודכנה החברה כי באגף מתכוונים לקיים לה שימוע בטרם יוטלו עליה קנסות כאמור בגין אופן ההתנהלות של החברה מול המסלקה בפעילויות הגמל והפנסיה או אז ציינו בכלל ביטוח ש"מדובר באיחור של ימים ספורים במתן מידע פנסיוני ללקוחות מעטים (מתוך כ-40 אלף פניות בחודשים הרלבנטיים), בעיקר בתקופת החגים, מבלי שנגרם נזק כספי כלשהו ללקוחות, וזאת כתוצאה מתקלות מחשב נקודתיות, שעיקרן אצל ספקים חיצוניים. תקלות אלו זוהו וטופלו מיידית על ידי כלל ביטוח עוד באותו מועד".

כלל לביטוח הביעה אז ביטחון בכך שלאחר שתבהיר את עמדתה לא יוטל עליה קנס. לפי שעה האוצר מקיים דיונים פנימיים ביחס לקנס וגובהו, ככל שיוטל.