תחנת הרדיו eco99fm בקמפיין לשמירה על פרחי הבר

הקמפיין נחשב לאחד המשמעותיים בתולדות המדינה ויזכה למחווה לרגל 50 שנה לקיומו ע"י התחנה הירוקה eco99fm ■ הפרויקט יימשך כ-3 חודשים

תחנת הרדיו eco99fm תציין 50 שנה לקמפיין השמירה וההגנה על פרחי הבר בישראל בפרויקט שיתחיל ביום ראשון. הקמפיין, שיעלה לתקופה של 3 חודשים, הוא מחווה לפעילות הנוסטלגית של החברה להגנת הטבע, משרד החינוך וגורמים נוספים, אשר פעלו לחינוך תושבי ישראל לשמירה על צמחי הבר בארץ בעשורים הראשונים של המדינה.

הפעילות מתכנסת תחת האג'נדה הסביבתית של eco99fm, אשר מעניקה בכל שנה במה לנושאי גג שונים מעולם האקולוגיה והסביבה, וזאת על מנת ליצור השפעה ושינוי בהתנהגות הציבור.

הפרויקט יוצא לדרך עם תחילתה הרשמית של עונת האביב ויכלול התייחסות רחבה באוויר הרדיו, באמצעות טיפים ירוקים שהופקו במיוחד עבור הפעילות וישובצו לאורך כל יום השידורים, אייטמים מיוחדים, ראיונות עם מדריכי טיולים, אנשי חינוך, המלצות בנושא הגנה על צמחי בר וכמו כן פעילות ניו-מדיה נרחבת במסגרתה יתבקשו המאזינים לשלוח תמונות טבע ישראלי.

עד אמצע שנות ה-60 נהגו אזרחי המדינה הצעירה לקטוף ולקנות צמחי בר כדי לקשט את ביתם ולשלוח לקרוביהם בתפוצות. בשנת 1964 עוגנה בחוק החובה לשמור על ערכי טבע ולפעולת החקיקה הצטרפו מאמצים של גופים ירוקים ומוסדות חינוך.

הקמפיין, שסיסמתו הייתה "צא לנוף אך אל תקטוף", נחל הצלחה מרשימה, והשפעתו נותרה שנים רבות. כיום ניכרת ירידה במודעות הציבור לפרחי הבר, ומשפחות ומטיילים רבים אינם מכירים כלל את הזנים הייחודיים בישראל. בנוסף, ההאצה בבנייה והעיור מהווים גורם המאיים על צמחי הבר.

חגית קמין, מנכ"לית eco99fm, מסרה כי "כחלק מאסטרטגיית התחנה אנו פועלים תדיר ליצירת מציאות שפויה, שונה ואופטימית עבור קהל המאזינים, לצד חינוך לשמירה על הסביבה בה אנו חיים. פרויקט זה מתווסף לרשימת פעילויות שהתחנה מבצעת לאורך השנה, הן בתחום האקולוגי והן בתחום המוזיקלי".