חגיגות יום העצמאות בנמל אשדוד: מסיבה במיליון שקל

"ידיעות אחרונות": עוד 400 אלף שקל יעלה דגל ישראל שיוצב בנמל אשדוד ■ ההנהלה: אירוע שנתי הוא נוהג מקובל

נמל אשדוד / צלם: איל יצהר
נמל אשדוד / צלם: איל יצהר

אחת מחגיגות יום העצמאות הגדולות בתולדות החברות הממשלתיות מתוכננת בנמל אשדוד בהשקעה של יותר ממיליון שקל. הסיבה: הנמל יחגוג יובל ומעוניין גם להצדיע לעובדים על פעילותם במהלך מבצע "צוק איתן" - כך מדווח "ידיעות אחרונות".

למרבה האבסורד, העובדים הודיעו כי יחרימו את האירוע על רקע יחסי העבודה הרעועים בנמל. "כספי ציבור רבים עלולים להתבזבז לריק כי אנחנו לא מתכוונים להגיע", אומרים בוועד.

לפי התוכנית, העובדים ייהנו משפע של דוכני אוכל שבהם יוצעו קבבוני טלה, פרגיות, סטייק אנטריקוט, המבורגרים ונקניקיות. בנוסף, העובדים ייהנו מהופעות של להקת פסגות ואביהו ומנור שבת. כדי שהילדים לא ישתעממו, תוקם במה מיוחדת שבה יארחו כוכבי "השמינייה" את הדוד חיים, עידן עמדי ומופע קסמים.

את רוב העלות תממן ההנהלה (כ-200 שקל למשתתף), ואילו העובדים יוסיפו מכיסם 50 שקל לכל משפחה.

אך בכך לא נגמרות ההוצאות. עוד 400 אלף שקל מתכננת ההנהלה להשקיע בדגל ישראל ענק שיוצב בשער הנמל וייראה מן הים.

הנמל: אירוע שנתי לעובדים הוא נוהג מקובל

מנמל אשדוד נמסר בתגובה: "נמל אשדוד, כגוף ממלכתי ותשתית אסטרטגית של מדינת ישראל, יקיים בשיתוף עם חיל הים יום פתוח ביום העצמאות ה-67 למדינת ישראל. נמל אשדוד ייפתח לציבור כחלק מחגיגות יום העצמאות לכלל אזרחי המדינה, וצפויים להגיע למעלה מ-50,000 מבקרים.

"האירוע השנה הוא בסימן הצדעה לכוחות הלוחמים בים ולכוחות ההצלה שפעלו יחד עם נמל אשדוד במבצע 'צוק איתן' במטרה לאפשר תעבורה ימית רציפה בכל ימי הלחימה. האירוע הוא פרי של שיתוף-פעולה בין נמל אשדוד לחיל הים, ובמסגרתו תתקיים תצוגה של כלי שיט של חיל הים, והקהל הרחב יוכל להכיר את פעילותו וחשיבותו של הנמל לכלכלת ישראל, להסתובב בין מתקניו החדישים של הנמל וליהנות מעולם מרתק של ים, קידמה וטכנולוגיה.

"במסגרת זו תתקיים גם תצוגה מרהיבה של ציוד מכני, המשמש לתפקודו השוטף של נמל, הכולל מנופים, עגורנים, מלגזות וכלי שייט. בנוסף, תתקיים בנמל תערוכת ספינות השייט של חיל הים, בימת המופעים של הנמל תארח את להקת חיל הים והרכבים מוזיקליים של תושבי העיר אשדוד.

"המבקרים בנמל אשדוד יוכלו לבקר בביתני ההסברה של הנמל ושל חיל הים וליהנות מהדרכה, המלווה בצפייה בסרטים על פעילות הנמל ויכולותיו של חיל הים. בנוסף, יוכלו אורחי הנמל לסייר ולהכיר, בין היתר, את רציף המכולות ואת מנופי הגשר החדישים, הגדולים מסוגם המסוגלים לפרוק את האוניות הגדולות ביותר שפוקדות את נמלי הים התיכון, ומהווים נדבך חשוב בפעילות הנמל כחברה עסקית רווחית הפועלת בסביבה תחרותית.

"בליל יום העצמאות מתוכנן אירוע שנת היובל לעובדי הנמל ושותפי הפעילות שלו, כערב הוקרה וגיבוש לעובדי הנמל ומשפחתם. האירוע הוא בסימן הוקרה לעובדי הנמל שהפעילו את הנמל ברציפות תחת מטחי טילים במהלך מבצע 'צוק איתן' ולציון 50 שנות פעילות של נמל אשדוד.

"האירוע הוא בעלות של כ-200 שקל למשתתף ובהשתתפות כספית של העובדים. יצוין כי אירוע שנתי לעובדי חברה מקובל ומתקיים במרבית הגופים העסקיים והממשלתיים במשק והינו כחלק ממערך התרבות הארגוני.

"נמל אשדוד, כגוף ממלכתי וכשער הכלכלי הבינלאומי של מדינת ישראל, מתכוון להציב את דגל ישראל בשער הכניסה לנמל. דגל שניתן לראות אותו מהים, ומעבר להיותו מקור לגאווה וכבוד, יבטא לאניות המסחריות ולאניות התיירות את היותו של נמל אשדוד - נמל ישראלי ממלכתי שעומד לשירותם 24 שעות ביממה ובכל מזג-אוויר. הדגל מוצב במסגרת הנחיות הבטיחות לאזור המאופיין ברוחות עזות".