קורנית דיגיטל מעדכנת: תגייס בממוצע 99.4 מיליון דולר

זאת לפי שווי של 402 מיליון דולר "אחרי הכסף" ■ ההחזקה של קרן פורטיסימו, בעלת השליטה, שווה מעל 200 מיליון דולר - פי 13 מהשקעתה

גבי זליגסון, מנכ"ל קורנית / צילום :איל יצהר
גבי זליגסון, מנכ"ל קורנית / צילום :איל יצהר

רגע לפני חג הפסח, שתי חברות ישראליות נוספות יצאו מפוזיציה של חברה פרטית לזו של חברה ציבורית (לא בהכרח מעבר מעבדות לחירות...): חברת האנרגיה הסולארית סולאראדג' וחברת ההדפסה הדיגיטלית קורנית דיגיטל עומדות לבצע עד סוף החודש את הנפקתן הראשונית בשוק ההון האמריקאי. סולאראדג' צפויה לגייס בממוצע 119 מיליון דולר לפי שווי של 647 מיליון דולר "אחרי הכסף", ואילו אמש הגיע תורה של קורנית לעדכן את השוק בתנאי הנפקתה.

קורנית, שמפתחת מכונות להדפסה דיגיטלית על גבי טקסטיל, תנפיק 7.1 מיליון מניות לפי מחיר מניה שינוע בין 13-15 דולר, וזה אומר שהחברה תגייס לקופתה 92.3-106.5 מיליון דולר (99.4 מיליון דולר בממוצע) לפי שווי "אחרי הכסף" של 373-431 מיליון דולר (402 מיליון דולר בממוצע).

ההנפקה לא תכלול הצעת מכר, ואחריה תחל המניה להיסחר תחת הסימול KRNT. אופציית ה"גרין שו" לחתמים תעמוד על 1.065 מיליון מניות, וכך תאפשר לחברה לגייס עד 13.8-16 מיליון דולר נוספים.

קורנית, שנוסדה במהלך 2002, מכרה מדפסת ראשונה מתוצרתה במהלך 2005, אך למעשה רק עכשיו היא פורצת החוצה - פועל יוצא של רה-ארגון שעברה לאחר רכישתה בידי קרן הפרייבט אקוויטי פורטיסימו של יובל כהן. כהן מכהן כיו"ר החברה, ואילו כמנכ"ל קורנית דיגיטל מכהן גבי זליגסון, מי ששימש לאורך שנים כמנכ"ל נובה.

המרוויחה הגדולה מהנפקתה היא כאמור קרן פורטיסימו, שמגיעה להנפקה כשבאמתחתה 69.6% מהון החברה - החזקה שעלתה לה רק 16 מיליון דולר, ואילו עכשיו שוויה "על הנייר" הוא קצת מעל 200 מיליון דולר - פי 13 "על הכסף" (ראו טבלה).

נישה צומחת של הדפסה על הלבשה

קורנית דיגיטל, כאמור, תלויה בשוק הטקסטיל העולמי - שוק שמגלגל מדי שנה 1 טריליון דולר וגדל בשיעור חד ספרתי נמוך. אך מספר זה אינו בהכרח רלוונטי עבור החברה, שכן שוק ההדפסה הדיגיטלית לטקסטיל הוא נישה בתוך שוק הטקסטיל העולמי, ובהגדרה של קורנית - טקסטיל פירושו הלבשה, כלי בית ועוד. לפי התשקיף, קורנית חוזה שמתוך 33 מיליארד מ"ר של טקסטיל מודפס בשנה הנוכחית, רוב ההדפסות עליו ייעשו באופן אנלוגי.

לעומת זאת, רק 2% מסך זה (780 מיליון מ"ר של טקסטיל מודפס) ייעשו באופן דיגיטלי, ונישה זו אמורה לצמוח בשיעור שנתי ממוצע של 20% בטווח הבינוני-ארוך. בתוך נישה זו, הדפסה דיגיטלית על הלבשה תהיה הנישה הצומחת ביותר, לעומת כלי בית ותוצרי טקסטיל אחרים.

ההנפקה של קורנית, כמו זו של סולאראדג', רוכבת על הגאות הבלתי פוסקת בשוק ההון האמריקאי. מתחילת השנה, ונכון לרגע זה, גייסו חברות ישראליות בוול סטריט 1.2 מיליארד דולר במסגרת הנפקות ראשוניות ומשניות. ההנפקות של קורנית וסולאראדג' יגדילו מספר זה לכמעט 1.5 מיליארד דולר, והרבעון הראשון של השנה עדיין לא הגיע לסופו.

קורנית דיגיטל
 קורנית דיגיטל