ממשלת ברזיל נכנסת לקרביים הכלכליים של הכדורגל

הנשיאה דילמה רוסף חתמה על הסכם שיחייב את המועדונים המקומיים להגביל את ההוצאות שלהם ל-70% מההכנסות - במטרה לצמצם את חובות העתק

דילמה רוסף נשיאת ברזיל / צלם: רויטרס
דילמה רוסף נשיאת ברזיל / צלם: רויטרס

לראשונה בהיסטוריה, ממשלת ברזיל מתערבת במצב הפיננסי הכאוטי של הכדורגל הברזילאי: בשבוע שעבר חתמה דילמה רוסף, הנשיאה של המדינה הדרום אמריקאית - על הסכם במסגרתו יקבלו המועדונים "מרחב נשימה" של עד 20 שנה להחזיר את החובות שלהם, המוערכים בסך כולל של 1.2 מיליארד דולר. בתמורה, אלו יתחייבו להגביל את הוצאות הכדורגל המקצועני שלהם עד לשיעור מקסימלי של 70% מהכנסותיהם.

"אנחנו יוצרים מודרניזציה לצורה בה הכדורגל הברזילאי מתנהל", אמרה רוסף. "נמנע מהענף להמשיך לסבול מאותן הבעיות שיש לו כיום גם בעתיד. התנאים שאנחנו נותנים לכדורגל יאפשרו לו להחלים ולהפוך לבר קיימא".

במסגרת ההסכם, לפחות 30% מההכנסות של הקבוצות יהיו חייבות להיות מושקעות בתשתיות, מחלקות נוער וקבוצות נשים. בנוסף, הקבוצות יהיו חייבות לפרסם מדי שנה דוח כלכלי מפורט ומפוקח על-ידי רואי חשבון. כמו כן, כל קבוצה תהיה מחויבת להציג תוכנית שתראה כי היא מסוגלת להגיע עד שנת 2021 לאיזון תפעולי.

רוסף הוסיפה כי הממשלה תטיל סנקציות על קבוצות שלא ישתפו פעולה עם הצעדים. "גם הורדת ליגה באה בחשבון", השמיעה הנשיאה איום לא מרומז.

ההתערבות הממשלתית בכדורגל הברזילאי מגיעה רק עכשיו, למרות שחוסר היציבות הכלכלית נמשכת בו כבר שנים ארוכות - בין היתר בגלל המפלה האדירה שספגה בקיץ נבחרת הסלסאו: אותו הפסד בלתי נשכח של 7-1 לגרמניה בחצי גמר המונדיאל בבלו הוריזונטה. "זה היה סימן משכנע לכך שמשהו לא בסדר עם הכדורגל הברזילאי", אמר שר הספורט ג'ורג' הילטון.