דן מרגלית: "ביבי נהנתן; מהסס יותר מדי ופועל לטווח קצר"

בכיר עיתונאי "ישראל היום" לא חושש להמשיך בביקורת על רה"מ בנימין נתניהו ■ בראיון ל"ליברל" אומר מרגלית: "אמרו לו שדברים מסוימים אסורים, אז הוא עשה ביבי טריק. הטריקיות הזאת מעצבנת אותי"

דן מרגלית / צלם: תמר מצפי
דן מרגלית / צלם: תמר מצפי

"יש לו בעיית אמינות, יש לו רמת היסוס גבוהה מדי, והוא מבין לטווח ארוך אבל פועל לטווח קצר. יש לו הבנה אסטרטגית ועשייה טקטית. הדוגמה הכי חמה היא הקונגרס. הוא הבין את המשמעות של השבר שהוא יצר עם הדמוקרטים, אבל לטווח קצר זה עוזר לו לבחירות. יש דוגמאות רבות כאלה".

את הדברים האלה אומר עיתונאי "ישראל היום" דן מרגלית על ראש הממשלה בנימין נתניהו בראיון לירחון "ליברל".

קשה היה להתעלם מדן מרגלית לאחרונה. בכיר כותבי "ישראל היום" ביקר לא פעם את נתניהו לאחרונה בחינמון הנחשב מגויס למען נתניהו. בין אם מדובר בנאום בקונגרס, בהתנהלות דורסנית בקמפיין או בהתערבות בפרס ישראל - מרגלית לא חסך את שבטו מראש הממשלה.

"אני לא אוהב את הנהנתנות שלו", אומר מרגלית על נתניהו. "אני רואה את המגמה המסוכנת כשהמבקר הוא לא מיכה לינדנשטראוס, והיועץ המשפטי לממשלה הוא לא מני מזוז".

בהמשך מכנה מרגלית את ראש הממשלה "נהנתן" פעם נוספת ואומר: "ביבי הוא גם נהנתן וגם לא רוצה להכיר במגבלות הכוח. אמרו לו שדברים מסוימים אסורים, אז הוא עשה ביבי טריק. הטריקיות הזאת מעצבנת אותי".

מרגלית ממשיך לבקר את נתניהו ואומר: "בפרס ישראל ביבי עשה מעשה שלא ייעשה, אבל בעזרת היועץ המשפטי לממשלה הוא גילה את מגבלות הכוח".

בין היתר טוען מרגלית כי "עשרות פעמים הסתייגתי ממהלכיו של נתניהו ב'ישראל היום'"; ובהקשר לפרשת אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה הוא אומר: "טוב עשה היועץ המשפטי לממשלה שהורה לחקור את עניין מני נפתלי".