חצרוני הוא שק חבטות

תוצאות העימות בין חצרוני לאמירה בוזגלו היו ידועות מראש

פרופ' אמיר חצרוני / צילום: מהוידאו
פרופ' אמיר חצרוני / צילום: מהוידאו

אחרי הבוקס בפנים שחטפה התקשורת בבחירות, כשלא הצליחה לחזות את "רחשי הציבור", דהיינו להתחבר לנבכי נפשם של מה שהיא תופסת כמקמיעי קמעות ומנשקי מזוזות, או במילים אחרות למזרחיים האלה שבחרו בבנימין נתניהו, ואחרי שסיימה את חשבון הנפש הקצר בהיסטוריה, שארך משהו כמו 4 ימים - היא החליטה לעשות מעשה ולנקום בשמאל, זאת אומרת בשעיר לעזאזל, קרבן צנום דווקא, שאמור לפייס את אלוהי הימניים: פרופ' אמיר חצרוני.

הבחירה בחצרוני לא הייתה מקרית. כבר שנים שהוא משמש כסמן הקיצוני של השמאל ומתנהל מפרובוקציה לפרובוקציה, שאחת מהן הביאה את הנהלת המכללה האקדמית באריאל, שבה לימד, להעיף אותו משורותיה לשנת צינון, שמבחינתה הייתה יכולה להימשך לנצח.

חצרוני כותב פוסטים בוטים בפייסבוק באופן עקבי. בדרך-כלל הם עוברים מתחת לרדאר, אבל בשם ההכאה הכללית על החטא, אימצה לחיקה התקשורת אחד מהם, בו נכתב, בין היתר, ש"הצבעה לימין יכולה להיות אינדנקציה לפיגור שכלי", ו"אני בן למיעוט מערבי מקופח, שזכויותיו נרמסות על-ידי עדר פרימיטיביים שהגיעו מאפריקה ומאסיה בחסות חוק השבות... לא הצלחתי להבין מדוע היינו אמורים להשקיע כסף בלקלוט את כפויי-הטובה האלה, במקום לקבל בחינם סודנים ואריתראים".

לא עברו כמה שעות, וכבר הוקפץ הכבשה השחורה של השמאל לאולפן תוכנית הבוקר של קשת, בהנחיית יואב לימור וגלית גוטמן, להתעמת עם אמירה בוזגלו, נציגה מזרחית ואותנטית שאמורה הייתה לתת לו בראש. התפתח שיח נמוך, מעליב וצרחני, שבו בוזגלו שלפה מול חצרוני את הנאצים, והוא החזיר לה ב"חבל שההורים שלך לא נשארו ונרקבו שם", כשכוונתו, כמובן, למרוקו.

זוכרים את גפשטיין?

המנחים הטולרנטים נתנו להם להתבטא, עד שאחרי כמה דקות, לימור החליט על דעת עצמו, או שמישהו בקונטרול אמר לו משהו באוזן, לזרוק אותו מהאולפן. ככה יצא שהצדקנים של קשת הזמינו את חצרוני כדי לסלק אותו, כשהם ידעו מראש שהוא ייצא מכליו. אבל מה לא עושים בשביל למרק את המצפון ולזכות בעוד כמה אחוזי רייטינג.

הרשת געשה, הדיונים באולפנים שונים העמיקו בסוגיית השד העדתי, וכולם שכחו שלפני חצי שנה אירחה לוסי אהריש, כלת טקס המשואות הקרוב, את פעיל הימין בני גופשטיין באולפנה. כצפוי, תוך כדי דיון התלהטו הרוחות. גופשטיין אמר לה: "את לא אמורה להיות כאן", אהריש השיבה: "אני לא אזוז משום מקום", והוא חתם ב"נחיה ונראה".

איך שלא מסתכלים אל זה, האמירה של גופשטיין לא פחות מטרידה מזו של חצרוני, ואפילו יש בסופה סוג של איום. אבל אף אחד לא סילק אותו מהאולפן, וחוץ ממדורי הברנז'ה, שום כלי תקשורת לא חשב לתת לאפיזודה הזו כיסוי בולט. אבל במקרה של הפרופסור השמאלני, המפכ"ל יוחנן דנינו בכבודו ובעצמו כבר הצהיר שתיפתח חקירה על גזענות.

אין לי כוונה להוכיח שיש כאן איפה ואיפה, אלא צורך עמוק להביע שאט-נפש מהאופן שבו משתמשת התקשורת הישראלית באנשים שאולי לא מודעים לשימוש שנעשה בהם, כדי להחזיר אליה מעט מאמון הציבור.

אבל איך אפשר לתת אמון במי שמגרש אורח שהוא בעצמו הזמין מהאולפן - ושנייה אחרי שהוא יוצא ממנו, מצלצל הטלפון שלו, לפחות לדברי חצרוני, ומלהק של "האח הגדול" - תוכנית של אותה זכיינית שבעטה בו דקה לפני - מציע לו להשתתף בעונת ה-VIP הקרובה.