אחרי עזיבת למפרט: זאפ מכירה בוועד העובדים

כמעט שנה אחרי שעובדי זאפ החלו להתאגד בהסתדרות העובדים הלאומית, הכירה הנהלת הקבוצה בהתארגנות העובדים ותחל לנהל עמם מו"מ קיבוצי

זאפ
זאפ

כמעט שנה אחרי שעובדי קבוצת זאפ (לשעבר דפי זהב) החלו להתאגד בהסתדרות העובדים הלאומית, אתמול (ב') סוף-סוף הכירה הנהלת הקבוצה בהתארגנות העובדים ותחל בקרוב לנהל משא-ומתן עם נציגי הוועד וההסתדרות על הסכם קיבוצי.

ההחלטה מגיעה דווקא לאחר עזיבת המנכ"ל הוותיק של קבוצת זאפ, ניר למפרט, שהודיע לפני כחודשיים על עזיבתו את החברה אחרי 9 שנים לטובת ניהול קבוצת מר.

במכתב שהוציאה אתמול סיגל שרוני, מחליפתו הזמנית של למפרט ששימשה כמשנה למנכ"ל וכעת משמשת כמנכ"לית בפועל עד למינויו של מנכ"ל חדש, ושפונה להסתדרות הלאומית, היא כתבה כי הקבוצה מכירה בהסתדרות הלאומית כארגון העובדים היציג בחברה, והיא מזמינה אותם לקבוע פגישה לצורך קביעת מתכונת ניהול המשא-ומתן הקיבוצי בין הצדדים".

שרוני גם שלחה מכתב לעובדי קבוצת זאפ, בו ציינה כי "לפני מספר ימים פנתה אלינו הסתדרות העובדים הלאומית בבקשה להכיר בה כארגון יציג. לאחר בדיקה הגענו למסקנה כי הוראות החוק מולאו, ולכן הודענו להסתדרות העובדים הלאומית כי אנו מכירים בה כארגון יציג".

הכרת ההנהלה בוועד העובדים מגיעה לאחר מספר צעדי מחאה שבהם נקטו חלק מהעובדים בתקופה האחרונה ושהפכו את האווירה בזאפ למתוחה מעט.

בהקשר זה ציינה שרוני במכתב לעובדים כי "בעת הזאת חשוב לי לחזור ולהדגיש כי זאפ גרופ היא הבית שלנו ומקור הפרנסה של כולנו. אנו נמצאים בתקופה של שינויים רבים, ועומדים מולנו אתגרים חיצוניים לא פשוטים - תחרות מתעצמת, אתגרים טכנולוגיים ושינוי סדרי עולם בשוק שלנו כולו".

עוד הוסיפה שרוני כי "אני סמוכה ובטוחה שרוח העמידה באתגרים, שמובילה אותנו בשנים האחרונות, תמשיך להוביל אותנו גם מול האתגרים שבפתח".

בתקופה האחרונה נמצאת זאפ במגעים מול מספר קונים פוטנציאליים, ובראשם חברת אקסל שפרינגר הגרמנית שרכשה אשתקד את אתר הלוחות יד2, על מכירה אפשרית. תהליך הגשת הצעות הרכש הוארך מספר פעמים, וכעת המועד האחרון הוא סוף מארס. נראה כי אקסל שפרינגר היא המועמדת המובילה, אך כיוון זה דורש אישור של הממונה על ההגבלים העסקיים, בשל הבעלות של החברה הגרמנית על אתר יד2.

מיטל הלוק, יו"ר ועד העובדים בזאפ, מסרה: "זהו יום מרגש והיסטורי עבור עובדי זאפ. אנו מודים למאות העובדים שתמכו בנו ומתחייבים לייצג את העובדים נאמנה".