חיים שני ומשה ליכטמן הובילו השקעה של 26 מ' ד' ב-GreenRoad

השניים מצטרפים לאל גור וריצ'רד ברנסון שהשקיעו גם הם בחברה המספקת פתרונות תוכנה לשיפור נהיגה ולייעול ניהול של ציי רכב

חברת הסטארט-אפ הישראלית GreenRoad, המספקת פתרונות תוכנה לשיפור נהיגה ולייעול ניהול של ציי רכב, גייסה 26 מיליון דולר בהובלת קרן Israel Growth Partner של חיים שני ומשה ליכטמן.

בסבב לקחו חלק משקיעים קודמים בהם חברת Generation Investment Managment של סגן נשיא ארה"ב לשעבר, אל גור; קרן Virgin Green Fund של ריצ'רד ברנסון והקרנות Amadeus Capital Partners, DAG Ventures ו-Benchmark Capital. עד היום גייסה החברה 91 מיליון דולר. בעקבות ההשקעה, יצטרף חיים שני מקרן IGP לדירקטוריון החברה.

חברת GreenRoad מספקת לציי רכב ולארגונים פתרון שמאפשר לשפר את פרופיל הנהיגה של העובדים ולייעל את הביצועים שלהם. באמצעות פתרון חומרה ותוכנה ניתן לנטר בזמן אמת נתוני נהיגה לצד ניתוח התנהגות הנהג. בכך, ניתן לשפר את בטיחות הנהיגה, להפחית צריכת דלק, להוזיל דמי ביטוח ולצמצם עלויות תאונות ונזקים.

את החברה הקימו ב-2002 עופר רז והוד פליישמן, שכבר אינם חלק מהחברה, וכיום היא מנוהלת על-ידי זאב בראודה. לדברי בראודה, "מנהלי ציי רכב מבינים כי נהיגה בטוחה הינה המפתח לשליטה בעלויות התפעול, הוצאות הדלק, הביטוח ובשיפור השירות. בשוק הנוכחי, חברות מתמקדות בחיפוש אחר פתרון המסוגל לספק מענה לצורך להשיג שינוי בר קיימא של דפוסי הנהיגה, ואינן מסתפקות בצורך הבסיסי של ניטור מיקום ומעקב.

"המוצרים והטכנולוגיה של GreenRoad ממוצבים היטב בכדי לספק מענה לצורכי השוק וכן מותאמים לדרישות ספציפיות של מגוון רחב של תעשיות וענפים. אנו מספקים טכנולוגית מתקדמת המותקנת ברכב ומשולבת עם פלטפורמת ענן המספקת למנהלים פתרון קל לשימוש ומאפשרת ללקוחותינו ליהנות מתשואה חסרת תקדים על ההשקעה שלהם".

החברה תשקיע את כספי הגיוס בהרחבת פעילות השיווק ותגבור מערך המכירות בארה"ב ובאירופה. בנוסף, החברה מתכננת לפתח את טכנולוגיית שיפור התנהגות הנהג שלה כדי למנף את הזדמנויות בתחום בטיחות הרכב וציים מחוברים. החברה מעסיקה כ-80 עובדים בישראל, בארה"ב ובריטניה.

חיים שני, מייסד ושותף מנהל בקרן IGP, הוסיף כי "עם טכנולוגיה מוכחת, מגוון לקוחות ושותפים עסקיים, GreenRoad הוכיחה באופן עקבי יתרונות מרשימים. אנחנו ב-IGP שמחים לעבוד עם GreenRoad במטרה להפוך את החברה למובילה בשוק העולמי".