"ערוץ 10 לא חייב לצרף משקיע כדי לקבל רישיון"

הרשות השנייה מסתפקת למעשה רק בהוכחת האיתנות הפיננסית של בעלי המניות הנוכחיים בערוץ

יוסי מימן / צילום: איל יצהר
יוסי מימן / צילום: איל יצהר

ערוץ 10 לא יחויב בשינוי מבנה הבעלויות שלו כדי לקבל רישיון. ל"גלובס" נודע כי בניגוד לכפי שהדבר הוצג בעבר על-ידי הרשות השנייה, כדרישה מהותית לצורך קבלת רישיון - מועצת הרשות, בראשותה של אוה מדז'יבוז', לא תחייב כניסה של משקיע חדש לערוץ בכדי להעניק לו רישיון שידורים בחודש יוני הקרוב - מועד פקיעת זיכיונו. עם זאת, הערוץ לא יוכל לקבל רישיון כל עוד 25% ממניותיו מוחזקות בנאמנות.

עוד נודע כי אין בכוונתה של מדז'יבוז' להמליץ למשרד התקשורת על שינוי חקיקה בכל הנוגע לשינוי מבנה השוק, באופן שיקל על ערוץ 10 לקבל רישיון.

הנחת היסוד היא שכל עוד ערוץ 10 יעמוד בדרישות הרשות השנייה לתשלום הערבויות, שהופחתו ל-45 מיליון שקל לעומת 67.5 מיליון שקל, הרף שנקבע עד כה - הוא יקבל רישיון.

באי-התעקשות על שינוי מבנה הבעלויות, מוותרת למעשה הרשות על חובת הוכחת האיתנות הפיננסית של בעלי המניות, ומסתפקת בהתחייבות ליכולת כלכלית של 10 מיליון שקל. בתחילת השבוע הגיש הערוץ בקשה רשמית לקבלת רישיון.

הישג מובהק לערוץ 10

בעל השליטה בערוץ 10 כיום, יוסי מימן, הביע לא אחת את נכונותו להמשיך להחזיק בבעלויות בערוץ, גם אחרי המעבר לרישיון. לצדו מחזיק ב-27% ארנון מילצ'ן, איל הקולנוע הישראלי-אמריקאי, שממשיך להביע עניין בערוץ 10, אולם מסרב כבר שנים ארוכות להזרים אליו כספים. 25% נוספים מהמניות הונחו בנאמנות על-ידי רון לאודר, שעזב את הערוץ לפני כשנתיים, ומאז לא הועברו לאיש.

הערוץ ייאלץ בשלושת החודשים הקרובים למצוא פתרון למניות אלה, אולם הדבר אינו מחייב מציאת משקיע נוסף, והמניות יכולות להיות מועברות לבעלי המניות הנוכחיים, לעובדים או לגורם אחר.

אחרי קבלת הזיכיון לחצי שנה בתנאי רישיון והפחתת מחויבויות התוכן למינימום של 130 מיליון שקל, גם גישה זו של הרשות השנייה מהווה הישג מובהק לערוץ 10. הערוץ, בראשותו של המנכ"ל יוסי ורשבסקי, עמד על כך שתוכניתו העסקית הנוכחית ועמידתו במחויבויות מספקות לצורך קבלת רישיון.

בתקופה האחרונה מתנהלים מגעים מול גורמים שונים בשוק להכנסתם כהשקעה, אולם נראה כי אלה לא מתקדמים לפי שעה לכדי כניסה של משקיע בפועל.

מערוץ 10 נמסר: "הגשנו בקשה לרישיון, ואנחנו עומדים בכל המחויבויות".