בגלל הרגולציה: נובל אנרג'י מחזירה את רישיון רות למדינה

ההחלטה - "בשל אי-הוודאות הרגולטורית השוררת בישראל ובשים לב לסיכונים הכרוכים בפעילות האקספלורציה ברישיון"

אסדת קידוח תמר / צילום: בן יוסטר
אסדת קידוח תמר / צילום: בן יוסטר

חברת נובל אנרג'י האמריקאית החליטה להחזיר את רישיון רות C למדינה, זאת "בשל אי-הוודאות הרגולטורית השוררת בישראל ובשים לב לסיכונים הכרוכים בפעילות האקספלורציה ברישיון".

רישיון רות C, הנמצא בסמוך למאגר "דלית" הקטן משתרע על שטח של 400 קמ"ר והוא מוחזק על-ידי נובל אנרג'י (47.05%), דלק קידוחים (27.83%), ואבנר (25.1%).

החברות קיבלו את רישיון רות C במארס 2009, וטרם החלו לבצע בשטח קידוחי אקספלורציה. רק בספטמבר האחרון הודיע משרד האנרגיה כי הוא מאריך את רישיון רות C עד לסוף פברואר 2016.

למרות שהרישיון הוארך, החליטה נובל להחזיר את חלקה למדינה. לכן, פנו דלק ואבנר לממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים בבקשה להארכת לוחות הזמנים המצוינים בתוכנית העבודה , זאת על מנת שיוכלו למצוא מפעיל חדש.

ממשרד האנרגיה נמסר כי "המשרד עושה כל שביכולתו למציאת פתרון שיאפשר את המשך פיתוח משק האנרגיה בישראל תוך מתן ודאות למשק, צירוף שחקנים חדשים ומשקיעים חדשים לפיתוח משק הגז הטבעי ועידוד התחרות ורואה חשיבות רבה בביסוס ודאות רגולטורית במשק הגז הטבעי בישראל. חברת נובל אנרג'י עדכנה את המשרד כי יציאתם מהרישיון נובעת, בין היתר, מכך שלטענתם, הסיכונים בפרוספקטים שאותרו ברישיון רות C אינם מצדיקים את המשך החזקתם בו".