אזרחי בוסטון יוותרו על אירוח המשחקים ב-2024?

כחודשיים אחרי שנבחרה להיות הנציגה של ארה"ב לאירוח האולימפיאדה, ירידה בשיעור התמיכה של התושבים מאיימת להוציא את בירת מסצ'וסטס מהמרוץ; ההכרעה צפויה להתקבל במשאל בקרב האוכלוסייה המקומית

הדמיית מחשב של האצטדיון האולימפי בבוסטון 2024 / צילום: רויטרס
הדמיית מחשב של האצטדיון האולימפי בבוסטון 2024 / צילום: רויטרס

בינואר האחרון נבחרה בוסטון על-ידי הוועד האולימפי האמריקאי להיות העיר שתתמודד על אירוח משחקי הקיץ של 2024. אלא שבינתיים מתברר כי התמיכה המקומית של תושבי בוסטון בפרויקט הולכת ויורדת, ולפי דיווחים בתקשורת האמריקאית - היא עשויה לגרום לאמריקאים להישאר מחוץ למרוץ פעם נוספת.

בשבוע האחרון הודיעו ראשי הוועדה המארגנת של ההצעה של בירת מדינת מסצ'וסטס לאירוח המשחקים ב-2024, כי יקיימו משאל בין תושבי העיר - על מנת לבדוק את שיעור התמיכה של התושבים בהרמת הפרויקט. הסיבה: מאז בחר הוועד האולימפי האמריקאי לפני פחות משלושה חודשים בבוסטון, כשהעדיף את ההצעה שלה על-פני אלו של לוס אנג'לס, וושינגטון וסן פרנסיסקו - צנח שיעור התמיכה של התושבים המקומיים מ-51% לפני חודשיים, ל-36% בלבד בסקר האחרון שנערך בימים האחרונים עבור תחנת הרדיו המקומית WBUR. באותו סקר השיבו 52% מהנשאלים כי הם נגד קיום המשחקים האולימפיים בעיר.

בוועדה המארגנת שמאחורי ההצעה של בוסטון, אמרו כי עמידה של תושבי בוסטון מאחורי הפרויקט היא תנאי הכרחי להצלחתו, והודיעו כי במידה שבמשאל, שייערך ככל הנראה במהלך 2016, לא תירשם תמיכה במשחקים - בוסטון תסיר מועמדותה מהאירוח.

יש לציין כי משאלים מקומיים הפילו לאחרונה מספר ערים שביקשו לארח את המשחקים: מינכן וקראקוב ויתרו על האפשרות להגיש הצעה למשחקי החורף ב-2022 בגלל תמיכה נמוכה במשאל שערכו בקרב התושבים המקומיים. אם הולכים אחורה יותר, אז דנבר, קולורדו, כבר קיבלה מהוועד האולימפי לאחר את משחקי החורף ב-1976, אלא שארבע שנים לפני המשחקים החליטה לוותר על התענוג בעקבות התנגדות גורפת של התושבים שעלתה להצבעה במשאל שנערך בקרב התושבים המקומיים, והמשחקים הועברו לאינסברוק האוסטרית.

הפעם האחרונה שארה"ב אירחה את משחקי הקיץ הייתה באטלנטה 1996, כאשר משחקי חורף אולימפיים התקיימו במדינה ב-2002, אז הייתה זו סולט לייק סיטי שאירחה.

הוועד האולימפי הבינלאומי יתכנס בספטמבר 2017 לבחור את העיר המארחת של משחקי הקיץ 2024.