ההסתדרות: מנהלים במנורה מתערבים בהתארגנות העובדים

מאמצי התארגנות העובדים במנורה מבטחים ביטוח: בחברה אומרים שיש עובדים שמתנגדים מטעם עצמם

ימים אחדים לאחר שההסתדרות הודיעה להנהלת מנורה מבטחים ביטוח כי היא "פועלת על מנת לממש את זכותם של העובדים להתארגנות, ובשלב זה מצרפת חברים מקרב עובדי מנורה ביטוח, על מנת לפעול כארגון העובדים היציג בחברה זו", נראה שההליך לא מתנהל על מי מנוחות. אמש פנתה ההסתדרות לחברה, שבניהולו של מוטי רוזן, במכתב אותו הגדירה כ"פניית אזהרה רשמית", ובו הועלו שורת חשדות "לגבי מעורבותם של מנהלים בחברה, בפעולות בלתי חוקיות שנועדו לסכל את מהלך ההתארגנות".

בהסתדרות ציינו כי היו "מקרים שבהם מנהלים בדרגי ביניים ומעלה ניסו להתחקות אחר עובדים שהצטרפו לשורות ההסתדרות, והציגו בפניהם באופן מאיים, את החסרונות הגלומים, לכאורה, במהלך ההתאגדות. מתחילת השלב הגלוי של מהלך ההתארגנות, ננקטו בחברה צעדים שמצביעים פעילות שיטתית מאורגנת... ההסתדרות רואה חובה להזהיר את החברה לבל תמשיך לקדם את המהלכים לסיכול ההתארגנות של עובדיה. ככל שנהיה עדים להמשך המהלכים, לא תיוותר בידינו הברירה אלא לפעול באמצעים העומדים לרשותנו כדין".

ממנורה מבטחים ביטוח נמסר כי "החברה אינה פועלת, בכל דרך שהיא, על מנת לפגוע בהתארגנות העובדים או לקדם התארגנות חלופית. יתר על כן, החברה אפשרה להציב דוכני החתמה בתוך משרדי החברה ומאפשרת לעובדי החברה לפעול לשכנוע עובדים אחרים. כפי שהחברה אינה מתערבת, לטוב או לרע, בהליכים ארגוניים שננקטו על=ידי ההסתדרות הכללית, ביוזמת מנהל מחלקה בחברה, כך היא אינה מתערבת בהליכים נוספים שננקטו, אם ננקטו, או ינקטו בעתיד, בין באמצעות עובדים בדרג מנהלי מחלקות ובין באמצעות עובדים אחרים מהשורה".

פרט למאמצי עובדים במנורה, ישנם מהלכי התאגדות, בשלבים אלה ואחרים, בחברות הביטוח שירביט, AIG ישראל, דקלה של הראל, והפניקס. עד כה נחתמו הסכמים קיבוציים בשתי החברות הגדולות כלל ביטוח ומגדל.