שכר הבכירים: עלות שכר של 17.7 מיליון שקל למנכ"ל אורמת

יצחק אנג'ל קיבל עם כניסתו לתפקיד אופציות בשווי של 3.8 מיליון דולר ■ רף הכניסה לעשיריית שיאני השכר אשתקד עלה ל-14 מיליון שקל

יצחק אנג'ל / צילום: תמר מצפי
יצחק אנג'ל / צילום: תמר מצפי

מענק נדיב של אופציות מכניס את יצחק אנג'ל, מנכ"ל אורמת, לרשימת שיאני השכר של שנת 2014. אנג'ל, שהצטרף לאורמת באפריל 2014, והפך מנכ"ל ביולי, קיבל עם הצטרפותו לאורמת כ-400 אלף אופציות בשווי של כ-3.8 מיליון דולר, וכך עלות שכרו השנתית הסתכמה ב-4.6 מיליון דולר בקירוב (17.7 מיליון שקל).

האופציות הן במחיר מימוש של כ-29.5 דולר, שדומה למחיר המניה באותה תקופה. כיום מחיר המניה גבוה יותר, אך האופציות עדיין לא הבשילו. הסכם ההעסקה שלו קובע ששכרו השנתי יהיה כ-1.6 מיליון שקל (כ-407 אלף דולר), וכי הוא יקבל בונוס עד לסכום מקסימלי של 750 אלף דולר, בכפוף לעמידה ביעדי רווח נקי בחברה.

אורמת נמצאת בשליטת קרן פימי של ישי דוידי, ומשפחת ברוניצקי שייסדה את החברה. עלות שכרה של דיתה ברוניצקי, לשעבר מנכ"לית החברה, הייתה כ-402 אלף דולר, ועלות שכרו של בנה, יורם ברוניצקי, המכהן כיו"ר, הייתה 576 אלף דולר. אורמת נסחרת בניו יורק ובתל אביב בשווי של 1.8 מיליארד דולר.

הצטרפותו של אנג'ל לעשיריית שיאני השכר ל-2014 העלתה את רף הכניסה לעשירייה זו לסכום של יותר מ-14 מיליון שקל. סף הכניסה לעשירייה השנייה עומד על יותר מ-8 מיליון שקל.

מלבד אנג'ל, דוחות חברת התקשורת בזק שפורסמו הבוקר הוסיפו כמה שמות לטבלת השיאנים, ובראשם מנכ"ל החברה הבת פלאפון, גיל שרון, שנהנה אשתקד מתגמולים בהיקף של 6.1 מיליון שקל - עיקר הסכום כשכר ומענק.

עלות העסקת מנכ"לית בזק, סטלה הנדלר, עמדה ב-2014 על 4.4 מיליון שקל, ועלות העסקת שלושת שיאני השכר הנוספים בחברה - מוטי אלמליח, מנכ"ל בזק בינלאומי, דודו מזרחי, מנהל הכספים הראשי, ורן גוראון, סמנכ"ל השיווק, נעה בין 2.3 ל-2.6 מיליון שקל לכל אחד.

שם בולט נוסף שהצטרף לרשימת השיאנים הוא מאיר שמיר, בעל השליטה בחברת מבטח שמיר, שבתפקידו כמנכ"ל נהנה מתגמולים בהיקף של 5.5 מיליון שקל - סכום שהורכב בעיקרו מדמי ניהול של 3.1 מיליון שקל, וממענק של 2.2 מיליון שקל. עלות העסקת המשנה למנכ"ל מבטח שמיר, לימור אבידור, הגיעה אשתקד ל-2 מיליון שקל.

מנכ"ל קבוצת קרדן NV, שוקי אורן, נהנה אשתקד מתגמולים בהיקף של 1.3 מיליון אירו (6.2 מיליון שקל), שהורכבו משכר של 420 אלף אירו, מענק של 725 אלף אירו ותגמול מנייתי של 180 אלף אירו. אסי שמלצר, שנכנס במהלך 2014 לנעלי אביו, שלמה שמלצר ז"ל, כיו"ר שלמה החזקות, בעקבות פטירתו של האב, נהנה בסיכום שנתי מתגמולים של 4 מיליון שקל.

שלושת בכירי דסק"ש - מ"מ המנכ"ל ומנהל הכספים הראשי מישל דהן, ושני הסמנכ"לים ארי ברונשטיין ורענן כהן - נהנו אשתקד מתגמולים בהיקף של 2.1-2.4 מיליון שקל כל אחד - עיקר הסכום כשכר והיתרה כמענק.

עלות שכרו של דודי עזרא, בעל השליטה ונשיא נטו אחזקות, עמדה אשתקד על 2.3 מיליון שקל, ועלות העסקת בנו, עדי עזרא, כיו"ר החברה ומנהל פיתוח עסקי עמדה על 2.4 מיליון שקל.

השם הבולט ששלחה התעשייה האווירית לרשימת שיאני השכר הוא יעקב גולדמן, סמנכ"ל תפעול, רכש ולוגיסטיקה, שפרש באוקטובר האחרון ונהנה בסיכום שנתי מתגמולים של 930 אלף דולר (3.6 מיליון שקל), מרבית הסכום (724 אלף דולר) תשלומי פרישה.

שיאני השכר 26.3.15
 שיאני השכר 26.3.15