הכסף זורם לבורסה: הקרנות גייסו כ-1.1 מיליארד ש' בשבוע

בראש המגייסות בשבוע שעבר: קרנות אג"ח כללי (740 מיליון שקל) וקרנות אג"ח מדינה (260 מיליון שקל)

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

שבוע המסחר האחרון בשווקים התנהל על רקע ההחלטה של בנק ישראל להותיר את הריבית על כנה בניגוד לתקוות המשקיעים להורדה נוספת. מדדי המניות סיכמו את השבוע עם ירידות שערים. כמו כן, נרשמו מימושים גם במדדי אגרות החוב הממשלתיות והקונצרניות.

הקרנות המסורתיות גייסו בשבוע כ-1.1 מיליארד שקל - עלייה של כ-15% בקצב הגיוסים היומי הממוצע לעומת השבוע הקודם. מתחילת החודש, הגיוסים בקרנות המסורתיות מסתכמים בכ-4.6 מיליארד שקל, מתוכם כ-3.1 מיליארד שקל נותבו לקרנות המנוהלות וכ-1.5 מיליארד שקל לקרנות המחקות. מרבית הגיוסים מתחילת החודש התרכזו בקרנות אג"ח כללי וקרנות אג"ח מדינה שגייסו יחד כ-3.85 מיליארד שקל, המהווים כ-80% מכלל הגיוסים בקרנות המסורתיות. כך, עפ"י אומדנים והערכות שבוצעו ע"י כלכלני מיטב דש.

קרנות אג"ח כללי, בדגש על קרנות מעורבות עם חשיפה מנייתית, קרנות 10/90 וכו', רשמו גיוסים של כ-740 מיליון שקל - זינוק של יותר מ-50% בקצב הגיוסים הממוצע לעומת השבוע הקודם. מתחילת החודש, הגיוסים בקרנות אג"ח כללי מסתכמים ב-2.47 מיליארד שקל.

בהמשך למימושים באפיק הקונצרני, קרנות אג"ח קונצרני רשמו עלייה של כ-40% בקצב הפדיונות הממוצע לעומת השבוע הקודם, ואלה הסתכמו בכ-120 מיליון שקל. מתחילת החודש, הקרנות הקונצרניות רשמו פדיונות של כ-220 מיליון שקל המורכבים מפדיונות של כ-480 מיליון שקל בקרנות המנוהלות, ומנגד גיוסים של כ-260 מיליון שקל בקרנות המחקות.

הקרנות המנייתיות סיכמו את השבוע עם גיוסים של כ-170 מיליון שקל - ירידה של כ-30% בקצב הגיוסים הממוצע לעומת השבוע הקודם, שמשקפים גיוס של כ-110 מיליון שקל לקרנות המשקיעות בחו"ל וגיוסים של כ-60 מיליון שקל בקרנות מניות בישראל וגמישות. כ-75% מכלל הגיוסים בקרנות המנייתיות בשבוע שעבר נותבו לקרנות המחקות. מתחילת החודש, הגיוסים בקרנות המנייתיות הסתכמו ב-770 מיליון שקל.

למרות המימושים באג"ח הממשלתי קצב הגיוסים הממוצע בקרנות אג"ח מדינה נותר זהה לקצב בשבוע הקודם והתבטא בגיוסים של כ-260 מיליון שקל השבוע וכ-1.4 מיליארד שקל מתחילת החודש. הקרנות הכספיות רשמו מנגד פדיונות של כ-1.7 מיליארד שקל - קצב פדיונות זהה לקצב בשבוע הקודם. בהמשך לכך, פדיונות של כ-150 מיליון שקל נרשמו בקרנות השקליות - זינוק של 70% בקצב הפדיונות הממוצע לעומת השבוע הקודם.

קרנות אג"ח חו"ל רשמו עלייה קלה בקצב הגיוסים הממוצע לעומת השבוע הקודם, זאת לאחר שגייסו כ-160 מיליון שקל.