פלופ היסטרי במחיר של 35 מיליון אירו

מנצ'סטר יונייטד אמנם שאלה לעונה אחת בלבד את רדמאל פלקאו, אך המחיר שתשלם עבור החלוץ שלא מצליח למצוא את הרשת באולד טראפורד מתברר כגבוה במיוחד

רדאמל פלקאו, מנצ'סטר יונייטד / צלם: רויטרס
רדאמל פלקאו, מנצ'סטר יונייטד / צלם: רויטרס

22 הופעות בליגה ובגביע, ארבעה שערים וחמישה בישולים: זה המאזן העלוב שרושם העונה רדמאל פלקאו במדי מנצ'סטר יונייטד. החלוץ הגיע בקיץ בקול תרועה לאולד טראפורד - אך כעת מתחיל להתברר מחיר הכישלון שבהחתמתו.

ה"סאנדיי טיימס" מפרסם היום (א') כי עלותו הכוללת של הקולומביאני בעונת 2014/15 תגיע ל-35 מיליון אירו: 10 מיליון עבור השאלתו לשנה אחת ממונאקו הצרפתית (עסקת ההשאלה היקרה ביותר בתולדות הפרמיירליג), ועוד כ-25 מיליון אירו עלות שכר, תשלומים לסוכנים, ועלויות נוספות שכרוכות בעסקה.

מבחינת יונייטד מדובר באכזבה עצומה, שכן מדובר על שחקן שמפציץ שערים ללא הפסקה בעשור הנוכחי: ב-2010/11 כבש 38 שערים ב-42 הופעות בפורטו הפורטוגלית; ב-2011/12 רשם 36 גולים ב-50 משחקים באתלטיקו מדריד הספרדית; שנה לאחר מכן הרשית במדי אתלטיקו עוד 34 גולים (ב-40 הופעות).

בקיץ 2013 נמכר פלקאו למונאקו, שנמצאת בבעלותו של האוליגרך דמיטרי ריבולובלב - תמורת סכום עתק של 60 מיליון אירו. פלקאו פתח טוב את הקריירה בצרפת - עם 11 שערים ב-19 הופעות - אך אז נפצע באופן קשה (קרע את הרצועה הצולבת), והושבת עד לסיום העונה (במה שגם מנע ממנו להשתתף בקיץ במונדיאל במדיה של קולומביה). רק כעת מגלה יונייטד עד כמה אותה פציעה שיבשה את היכולות של השחקן בן ה-29.

בקיץ הקרוב אמור פלקאו לחזור למונאקו, בהנחה הסבירה שיונייטד לא תרצה לממש את אופציית הרכישה שלו - שעומדת על-פי ESPN על 43 מיליון ליש"ט (60 מיליון אירו). ב"דיילי מייל" דיווחו לפני שבוע שמונאקו תנסה לשווק את פלקאו עם פתיחת חלון ההעברות לשתי קבוצות אנגליות אחרות - ליברפול וצ'לסי.

בינתיים, פלקאו יכול להתנחם בעובדה שביום חמישי האחרון הצליח לחזור לכבוש, אמנם במדי הנבחרת ולא באלו של "השדים האדומים". הבעיה היחידה: הצמד שהרשית בניצחון 0-6 היה במשחק ידידות מול בחריין.