רק 200 שקל: הסטרימר של גוגל נחטף מהמדפים בישראל

ה-Chromecast מאפשר להעביר תכנים מהטלפון או ישירות אל הטלוויזיה בצורה אלחוטית ■ כך ניתן לראות קליפים וסרטונים מאתר או אפליקציית יו-טיוב, ובלחיצה על כפתור מיוחד שמופיע, להעביר את השידור לטלוויזיה באמצעות הכרומקאסט

Chromecast / צילום מסך
Chromecast / צילום מסך

אמנם עברו כמעט שנתיים מאז שגוגל הושק את הסטרימר שלה, Chromecast, אך נראה שהיהלום הלא מלוטש עדיין לא קיבל את החשיפה הראויה לו בארץ הקודש. מדובר במכשיר שנראה כמו דיסק און קיי, כולל רכיב WiFi שמתחבר לרשת האלחוטית הביתית ומתחבר פיזית ליציאת ה-HDMI בטלוויזיה. מהצד השני שלו ניתן לחבר אותו ליציאת USB בטלוויזיה או בהיעדר כזו, ישירות לשקע החשמל.

הרעיון של המוצר הוא האפשרות להעביר תכנים מהטלפון או ישירות אל הטלוויזיה בצורה אלחוטית. כך, ניתן לראות קליפים וסרטונים מאתר או אפליקציית יו-טיוב ובלחיצה על כפתור מיוחד שמופיע, להעביר את השידור לטלוויזיה באמצעות הכרומקאסט.

שני המכשירים צריכים להיות מחוברים לאותה רשת אלחוטית כדי שהדבר יעבוד, אבל הדבר הלא פחות מדהים הוא שהכרומקאסט מושך את השידור בעצמו מהאינטרנט וכך ניתן להמשיך ולהשתמש בטלפון ללא הפרעה.

התקנת התוסף של כרומקאסט על דפדפן כרום שבמחשב או האפליקציה על הטלפון , תאפשר גם להעביר את המסך אל הטלוויזיה, כך שכל מה שמופיע על מסך הטלפון או בתוך דפדפן כרום יוצג על המסך הגדול. פיצ'ר זה הופך את כרומקאסט למכשיר עוצמתי ורב שימושי. כך, אפשר לצפות בתמונות שצולמו בטלפון או מאוחסנות במחשב או לגלוש באינטרנט על המסך הגדול בסלון.

אבל כרומקאסט טומן בחובו אפשרויות נוספות. כך, למשל, אפשר להשמיע שירים מהטלפון על-גבי הטלוויזיה באמצעות אפליקציית Google Play Music או אפשרות אחרת היא עולם המשחקים מתחיל את צעדיו הראשונים בעולם הכרומקאסט. אחד המשחקים המומלצים הוא Motion Tennis, שמזכיר את משחק הטניס הקלאסי לקונסולת Wii של נינטנדו, ומאפשר לשחק טניס על-גבי מסך הטלוויזיה כשהטלפון הופך למחבט וירטואלי ויש להניפו באוויר (בזהירות וכשאוחזים בו חזק) כדי לשחק.

הכרומקאסט יכול לשמש גם כסטרימר לכל דבר. בחנות האפליקציות של Google Play, או דרך חנות ייעודית דרך אפליקציית Cast Store, אפשר למצוא עשרות אפליקציות רלבנטיות ובהן אפליקציות שמאפשרות להזרים תוכן מדיה - תמונות, שירים וסרטים - ששמורים על המחשב. בין האפליקציות ניתן למצוא את Videostream שמאפשרת הזרמת תוכן מדיה דרך המחשב ומחייבת התקנת תוסף לדפדפן כרום.

אחת המומלצות היא Plex, שאמנם מחייבת התקנת תוכנה על המחשב והגדרת התיקיות שברצוננו לשתף ולנגן דרך כרומקאסט, אך היא ידידותית למדי. הורדת אפליקציה תואמת באותו השם, תאפשר בחירה קלה מהטלפון של התוכן הרצוי והקרנתו על המסך באמצעות כרומקאסט.

כרומקאסט נמכר בארה"ב ב-35 דולר (כ-140 שקל) ובישראל ניתן למצוא אותו בכ-200 שקל.