פעילות סמסונג בשפל: הכנסות סקיילקס נחתכו ב-50%

רווח תפעולי זניח של 1 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2014

הסדר החוב הענקי שהושלם בחברת סקיילקס לאחרונה, הותיר אותה עם סדרת אג"ח חדשה בהיקף של 220 מיליון שקל ערך נקוב (לעומת כ-1 מיליארד שקל קודם לכן). אולם התוצאות הכספיות שפירסמה היום החברה לרבעון הרביעי של 2014, מותירות סימן שאלה גדול באשר ליכולתה לשרת את חובותיה, גם לאחר ההסדר.

סקיילקס , שפעילותה העיקרית מתמקדת כיום ביבוא ושיווק מכשירי סלולר מתוצרת סמסונג ללקוחות פרטיים, וכן במתן שירותי תיקון למכשירים הניידים של סמסונג, סיימה את הרבעון הרביעי עם הכנסות של 177 מיליון שקל. מדובר בצניחה של 48% בהשוואה להכנסות ממכירת מוצרים וממתן שירותים ברבעון המקביל ב-2013.

עד לתחילת 2014 פעלה סקיילקס כמפיץ המרכזי של מכשירי הסלולר והטאבלטים של סמסונג בישראל, ועיקר הכנסותיה הגיעו ממכירת מכשירים לחברות הסלולר הוותיקות. אלא שלפני כשנה החליטה סמסונג לפתח בישראל פעילות עצמאית לשיווק מכשיריה לחברות הסלולר, והותירה את סקיילקס עם שיווק לחנויות פרטיות וללקוחות קצה דרך חנויות שבבעלותה. תוצאות ההסכם מקבלות ביטוי עמוק בירידה החדה בהכנסות עלייה דיווחה סקיילקס.

בשל הירידה החדה בהכנסות, הצטמצם הרווח הגולמי של סקיילקס ברבעון הרביעי בכמעט חצי ל-16 מיליון שקל. בניכוי הוצאות מכירה ושיווק של 8 מיליון שקל והוצאות הנהלה וכלליות של 7 מיליון שקל, נותרה החברה עם רווח תפעולי זניח של 1 מיליון שקל.

כאמור, סקיילקס השלימה בתחילת השנה הנוכחית הסדר חוב עם מחזיקי האג"ח שלה, במסגרתו הועברו החזקותיה במניות פרטנר לידי כונס נכסים מטעם הנושים, ובמקביל הוקצו לנושים מניות סקיילקס ואגרות חוב מסדרה י"א החדשה, אותן אמורה החברה לפרוע בין 2016 ל-2023. סדרה י"א, שנושאת מח"מ של 5.65 שנים, נסחרה היום במחיר של 50 אגורות לאיגרת, המשקף תשואה שנתית לפדיון של 14% ומעיד על הסיכוי הגבוה שמעניקים המשקיעים לחוסר היכולת של החברה לפרוע את החוב במועד, גם לאחר השלמת ההסדר ויציאת החברה לדרך חדשה.

הסדר החוב גם העביר את השליטה בחברה מידי סאני אלקטרוניקה לידי חברת לפידות נפט שבשליטת יעקב לוקסנבורג, שהשקיע בעבר באג"ח של סקיילקס.