אופנהיימר: זו החברה הבאה שטבע אולי תרכוש בוול סטריט

(עדכון) - האנליסטים מעלים את מחיר היעד למניית טבע ל-77 דולר ■ UBS: "אנחנו אוהבים את העסקה. אמנם זו לא העסקה שהמשקיעים ציפו לה, אנחנו חושבים שזה סוג העסקאות שטבע צריכה לעשות"

ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר
ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר

בית ההשקעות אופנהיימר מעדכן את ההמלצה למניית טבע ל"תשואת יתר" מ"תשואת שוק" ומעלה את מחיר היעד ל-77 דולר למניה - גבוה ב-24% ממחיר השוק. זאת, בעקבות רכישת חברת אוספקס.

"אנחנו מצפים כי טבע תמשיך להיות פעילה בגזרת המיזוגים והרכישות, עם רכישות קטנות נוספות לחיזוק צבר המוצרים ביחד עם עסקה גדולה יותר המתמקדת בתחומי הגנריקה או המוצרים הממותגים", נכתב בסקירה. "להערכתנו, לטבע יש מספר יעדים אפשריים לרכישה כזאת, כאשר חברת Mallinckrodt עשויה להוות אחד מיעדים אלה".

האנליסטים מוסיפים כי "טבע יכולה לשנות משמעותית את תחזיות הרווח שלה לטווח הקצר על ידי רכישה גדולה בתחום ה-Specialty Pharma (חברות מתמחות)".

UBS: זו רכישה מצוינת

האנליסט מארק גודמן מבית ההשקעות UBS משבח את טבע על ההחלטה לרכוש את אוספקס ב-3.2 מיליארד דולר ומכנה את הרכישה "עסקה חכמה ואסטרטגית".

הנכס העיקרי של אוספקס הוא התרופה הידועה היום בשם SD-809, הנמצאת בפיתוח בשלבים שונים של ניסויים רפואיים לטיפול בין היתר במחלת הנטינגטון ותסמונת טורט וצפויה להיות רווחית עבור טבע כאשר המכירות יחצו את ה-150 מיליון דולר, ככל הנראה בשנת 2017.

"אנחנו אוהבים את העסקה", כותב גודמן. "אמנם זו לא העסקה שהמשקיעים ציפו לה, אנחנו חושבים שזה סוג העסקאות שטבע צריכה לעשות. טבע זקוקה לצנרת מוצרים לטיפול במערכת העצבים המרכזית (CNS), מוצרים בעלי סיכון נמוך. טבע זקוקה להגדלת הרווחים בטווח הבינוני... אנו מעריכים שהתרופה יכולה להגיע למכירות של 2 מיליארד דולר בשנה, אבל גם חצי מזה יהיה תוצאה טובה. אם התרופה Xenazine יכולה למכור ב-300 מיליון דולר, אז ה-SD-809 יכולה למכור במיליארד דולר".

מניית טבע עלתה אמש בוול סטריט ב-0.9% וגודמן כותב ש"עלייה של 1%-2% במניה אחרי עסקה כזו היא הגיונית". לדבריו, "המשקיעים סבלנים ומחכים לעסקה הבאה".

גודמן מחזיק בהמלצת "נייטרלי" על מניית טבע עם מחיר יעד של 57 דולר למניה, נמוך ב-8% ממחיר השוק.