"בלי שינוי אתה חוזר על אותה שנה 80 פעמים וקורא לזה חיים"

רובין שארמה, 94, מחבר "הנזיר שמכר את הפרארי שלו", מחפש עתה מנהל ישראלי למיזם החדש שהקים, ואומר בראיון ל'ליידי גלובס': "מצבו של מי שעושה מה שבטוח כל יום, מסוכן יותר משל אדם שעושה מה שמסוכן כל יום"

רובין שארמה / צילום: David Leyes
רובין שארמה / צילום: David Leyes

"טבע האדם הוא להתנגד לשינויים שנכנסים לחיינו", אומר גורו המנהיגות רובין שארמה בראיון ל"ליידי גלובס". "המוח שלנו בנוי כך, והוא משתוקק לשליטה. אנחנו רוצים שתהיה לנו ודאות בכל מה שאנחנו עושים. ובכל זאת, כאשר אנו לומדים לתרגל קבלה ולא התנגדות, אנו מבינים שהשינוי הוא מתנה. המקום שאליו החיים לוקחים אותנו הוא פי 100 טוב יותר מהמקום שאנחנו רוצים להיות בו.

"חשוב לזכור שהתמחות בשינוי היא מיומנות. כדי לעלות מרמת מתחיל לרמת מומחה (מאסטר) צריך לתרגל שעתיים ו-44 דקות ביום במשך כעשר שנים. כדי להיות ברמה עולמית בטניס או להלחין מוזיקה או לנהל עסק, אנחנו צריכים להתמיד במשימות שלנו. התמחות ושליטה פחות קשורות לכישורים הטבעיים או למזל טהור, הן קשורות בעיקר למיקוד ועבודה קשה".

- לרוב האנשים לא פשוט לקבל שינוי ולהרגיש איתו בנוח.

"זו גם מיומנות. הסיבה שרבים מאיתנו נאבקים עם זה היא שאין לנו הרבה זמן לתרגול. אנחנו חובבנים בהתמודדות עם אירועים בלתי צפויים של החיים, לעומת המומחים לשינוי. אבל כמו בכל מיומנות, ככל שמתרגלים יותר, הופכים טובים יותר.

"אני הראשון להודות שאני לא אמן בקבלת השינוי. גם כשכבר חוויתי פסגות בחיי הרגשתי פחד, חוסר נוחות ובלבול בגלל העתיד הלא ברור. הגירושים, למשל, היו תקופה קשה מאוד בחיים שלי. ספקות השתלטו על מוחי. פחד של מה שהעתיד יביא מילא את לבי.

"אבל אנחנו יודעים שההתנסויות בחיים יביאו לצמיחה הגדולה ביותר שלנו. אנחנו לא צומחים כבני אדם ונהיים אמיצים, חכמים ורחמנים יותר כאשר החיים מדהימים. רק כאשר אנחנו מרגישים כאילו החיים שלנו מתפרקים יש לנו הזדמנות ללמוד מהן האמונות החלשות ביותר שלנו, לבצע תכנות מחדש, ולעשות את המעבר מקורבנות למנצחים. כל שינוי הוא קשה בהתחלה, מבולגן באמצע ומדהים בסוף. או כפי שניטשה אמר: כאוס נולד מריקוד של כוכבים".