לא משעשע: קבוצת אלון מפרישה 35 מיליון שקל בגלל כפר השעשועים

רונן לוי, שמחזיק ברוב מניות כפר השעשועים באמצעות קבוצת ריטייל 3000 שבבעלותו, אומר כי לא ידוע לו מדוע בוצעה ההפרשה

קבוצת אלון, המחזיקה באמצעות מגה ב-35% בלבד מהרשת הזכיינית "כפר השעשועים", ביצעה ברבעון האחרון של 2014 הפרשה של 35 מיליון שקל בגין החזקתה זו.

רונן לוי, שמחזיק ברוב מניות (65%) כפר השעשועים באמצעות קבוצת ריטייל 3000 שבבעלותו, אומר כי לא ידוע לו מדוע בוצעה ההפרשה; ואילו מקבוצת אלון נמסר ל"גלובס": "מאחר שהנושא עומד ותלוי בדיון משפטי, החברה לא תוכל להתייחס לדברים". בקבוצת אלון סירבו למסור פירוט על מהות הדיון המשפטי שהם מנהלים עם לוי.

בפברואר 2012 השלימה בי קמעונאות, זרוע של רשת השיווק מגה, את מכירת החזקותיה בכפר השעשועים תמורת 13 מיליון שקל. אלא שכעת מעדכנת הקבוצה כי התמורה עשויה לקטון ב-6 מיליון שקל, וזאת בהתאם לתיקון להסכם בין הצדדים שנחתם בפברואר האחרון והכולל מנגנון להתאמת התמורה שתקבל הקבוצה בגין כפר השעשועים.

בחודשים ינואר ובפברואר 2014, עד השלמת העסקה בין הצדדים, הפסידה כפר השעשועים 3 מיליון שקל. לוי אומר כי להערכתו ההפסד התפעולי של הרשת יסתכם ב-6 מיליון שקל בשנת 2014, אבל "יכול להיות שהחברה הפסידה יותר בגלל מחיקות שנעשו על מלאים".

קבוצת אלון היא זו שחתומה על האשראי שנתן בנק הפועלים לפעילות של כפר השעשועים. הקבוצה מציינת בדוח כי לוי חתם במקביל על הערבות לחשבון, וכי הוא התחייב להקטין בהדרגה את החוב לבנק.

- היית צריך להקטין את החוב לבנק. למה החוב לא הוקטן?

לוי: "הקטנתי. הזרמתי לחברה 12 מיליון שקל מההון שלי".

נציין כי כבר בעת החתימה על העסקה בין לוי לקבוצת אלון, היה ברור שהתנאים שמקבלת קבוצת אלון בעסקה נחותים, שכן רק חודשיים קודם לכן הצדדים סיכמו שלוי יזרים תמורת המניות 26 מיליון שקל - סכום יותר מכפול.

בשעתו, בהתייחס לכך, מסר לוי ל"גלובס": "ראיתי שהשוק חלש והורדתי את המחיר". עוד הוסיף לוי כי אם דודי ויסמן (לשעבר מנכ"ל קובצת אלון) לא היה חותם על העסקה, "הוא היה צריך למחוק הרבה, וזה לא היה נגמר. זה בור בלי תחתית. פה הוא מסיר את האחריות ממנו ומעביר את האחריות אליי".

כעת ייתכן כי ההתנהלות המשפטית בין הצדדים היא שתכריע את עתידה של כפר השעשועים.