הכירו את הכרומביט של גוגל: מחשב זעיר לחיבור לטלוויזיה

ה-Chromebit שמייצרת אסוס הוא מכשיר שנראה כמו דיסק און קי גדול, רק שהוא כולל מחשב מלא עם מערכת ההפעלה כרום OS ■ את הכרומביט מחברים לטלוויזיה או למסך אחר באמצעות כניסת ה-HDMI ומקבלים מחשב לכל דבר

מחשבים מבוססי מערכת ההפעלה של גוגל - כרום OS, עדיין לא הושקו בישראל, למרות שהם יתחילו בקרוב להימכר בשוק העסקי ועבור מוסדות חינוך. גוגל מוכרת בעולם כרומבקים כבר ארבע שנים, כאשר הם מגיעים בדגמים של מיטב היצרניות ובמחירים נמוכים.

אתמול (ג') הציגה גוגל מספר לפטופים חדשים, כאשר אחד המעניינים בינהם הוא הכרומבוק Flip של אסוס. מדובר במחשב היברידי הכולל מסך מגע בגודל 10.1 אינץ' ברזולוציית 1280 על 800 פיקסלים, גוף ממתכת ואפשרות לקפל את המסך לגב המכשיר, כך שמתקבלת תצורת טאבלט. המחשב כולל מעבד מסוג Rockchip 3288 ללא מאוורר במהירות 1.8 ג'יגה הרץ, 2 ג'יגה זיכרון ונפח אחסון של 16 ג'יגה. הפליפ יגיעו לחנויות בארה"ב בתוך כחודשיים ומחירו יעמוד על 250 דולר.

מוצר אחר שגוגל הציגה הוא ה-Chromebit. מדובר במכשיר שנראה כמו דיסק און קי גדול, רק שהוא כולל מחשב מלא עם מערכת ההפעלה כרום OS. את הכרומביט מחברים לטלוויזיה או למסך אחר באמצעות כניסת ה-HDMI ומקבלים מחשב לכל דבר.

הכרומביט הוא בעצם גרסה משוכללת לסטרימר הזעיר של גוגל - כרומקאסט. רק שבכרומביט, במקום להזרים תוכן מהסמארטפון, מפעילים אפליקציות ועובדים עם מקלדת ועכבר. הכורמביט יפעל על גבי הטלוויזיה באמצעות מערכת ההפעלה של גוגל המותקנת עליו, ניתן יהיה לעבוד על מעבד תמלילים, לגלוש באינטרנט או לראות סרטים. מדובר בפתרון שמאפשר לקחת את המחשב לכל מקום בו יש טלוויזיה, כאשר כל התוכן מאוחסן בענן.

את הכרומביט מייצרת חברת אסוס, כאשר הוא כולל מעבד Rockchip 3288, זיכרון 2 ג'יגה ונפח אחסון 16 ג'יגה. הוא תומך בקישוריות מסוג בלוטות' 4.0 ו-WiFi. ההשקה מתוכננת בארה"ב בקיץ הקרוב והמחיר יהיה 100 דולר.