"מקווים שהדוחות יאזנו את ההשפעה של נתוני המאקרו"

עונת הדוחות לרבעון הראשון של 2015 בארה"ב צפויה להיפתח השבוע, כשביום רביעי תדווח אלקואה על תוצאותיה ■ האנליסטים צופים ירידה ממוצעת של 2.8% ברווחים

בורסה עליות וול סטריט / צלם: רויטרס
בורסה עליות וול סטריט / צלם: רויטרס

עונת הדוחות לרבעון הראשון של 2015 בארה"ב צפויה להיפתח השבוע, כשביום רביעי תדווח אלקואה על תוצאותיה. מנהלי ההשקעות והסוחרים מקווים שהדוחות יפתיעו לטובה ויאזנו את ההשפעה השלילית של נתוני המאקרו שהתפרסמו לאחרונה.

ביום שישי פורסם דוח התעסוקה לחודש מארס, ממנו עולה כי 126 אלף משרות בלבד נוספו לשוק העבודה (המגזר הלא חקלאי) של ארה"ב בחודש שעבר. זאת לעומת תחזיות ל-245 אלף משרות (למגזר הלא חקלאי), ולאחר תוספת של 295 אלף משרות בפברואר. שיעור האבטלה נותר כצפוי ללא שינוי על 5.5%, בעוד שהשכר הממוצע לשעה עלה ב-0.3% ל-24.86 דולר, לעומת ציפיות לעלייה של 0.2% ולאחר עלייה של 0.1% בפברואר.

לאחר פרסום הדוח עברו החוזים על מדדי וול סטריט לירידות של כ-1% (לא התקיים מסחר).

הנתון של מארס מראה את העלייה הקטנה ביותר במספר המשרות מאז סוף 2013, והממשלה עידכנה כלפי מטה גם את נתוני הצמיחה בתעסוקה עבור החודשיים הראשונים של השנה - הראיה הברורה הראשונה לכך שייתכן כי שוק העבודה מאט. למרות שרבים פקפקו בכך שהנתון יגיע לתחזיות, עדיין מדובר בצניחה תלולה שמהווה הפתעה גדולה.

"עבורינו הדוח הוא שלילי לשוק המניות יותר מאשר חיובי", אומר Daniel Morris, אסטרטג שווקים גלובלי ב-TIAA-CREF. "אמנם חולשה בשוק העבודה תמנע העלאת ריבית מוקדמת מדי אולם היא מעצימה את החששות מפני גלישה למיתון או האטה מחודשת בכלכלה".

האנליסטים צופים ירידה ממוצעת של 2.8% ברווחים ברבעון שעבר, כשחברות האנרגיה צפויות להציע צניחה ממוצעת של כ-65% ברווחים. מיגזרי הפיננסים והבריאות צפויים להוביל בגידול ברווחים.

"תהיה ירידה ברווחים והשוק כבר מגלם זאת", אומרת Quincy Krosby, מנהל השקעות ב-Prudential Financial בניו-ג'רזי. "יכול להיות שנראה הפתעות לטובה ואז האווירה בשוק יכולה להשתנות מהר מאוד, בעיקר עם התחזיות יהיו מעודדות".

יותר מ-80% מההנחיות לקראת הדוחות היו שליליות, לפי נתוני רוייטרס-תומפסון, מה שמציב רף נמוך למדי עבור החברות. ברבעון ממוצע, כ-63% מהחברות עוברות את התחזיות ויותר מ-20% מפספסות.

אבל, "הרף היום כל כך נמוך שבהחלט יכולות להיות הפתעות חיוביות וצריך לקחת את זה בחשבון", אומרת קרוסבי. מנגד, המדדים המובילים בניו-יורק לא ביצעו עדיין תיקון משמעותי בשנים האחרונות וגם את הרבעון הראשון סיים מדד ה-S&P 500 בעלייה, רבעון תשיעי ברציפות.