החזר ההוצאות השנתי של נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי: 243 אלף דולר

ה-IOC פרסם את היקף החזרי ההוצאות של הנשיא הגרמני ■ חבר ועד אולימפי "רגיל" מקבל 450 דולר ליום כשהוא נמצא בתפקיד

תומאס באך נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי, IOC / צלם: רויטרס
תומאס באך נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי, IOC / צלם: רויטרס

כחלק מההצהרה המוקדמת יותר על התוכנית להגברת השקיפות בארגון, מפרסם הוועד האולימפי הבינלאומי (IOC) כי התשלומים השנתיים שיקבל נשיא הוועד, תומאס באך הגרמני - יסתכמו ב-243 אלף דולר. מדובר בתשלומים המוגדרים כ"החזר הוצאות" בלבד, מאחר ונשיא הוועד האולימפי אינו זוכה לשכר בעבור תפקידו.

כהשוואה, האתר insidethegames.com מדווח כי הנשיא הקודם בתפקיד, ז'אק רוג, קיבל בשנת 2012 - לפי הדוחות של הארגון באותה שנה - תשלומים עבור החזר הוצאות בסכום כולל של 709 אלף דולר.

ה-IOC פירסם גם את התשלומים אותם יקבלו יתר חברי הארגון בעבור עבודתם: חבר ועד אולימפי "רגיל" יקבל הוצאות של 450 דולר ליום כשהוא נמצא בתפקיד - בנסיעות למשחקים האולימפיים, בימים שבהם מתקיימות פגישות או כנסים של הארגון, או כשנשלח ל"משימות מיוחדות". חברי ועד אולימפי היושבים בוועדות השונות של הארגון יקבלו 900 דולר הוצאות ליום בו הם נמצאים בתפקיד, וסכום דומה (900 דולר ליום) יקבלו גם חברים המשתייכים לוועד המנהל של ה-IOC.

הפרסום האחרון של הוועד האולימפי הבינלאומי מגיע שבועות ספורים אחרי שמתברר כי בארגון הגג השני שמוביל את הספורט העולמי, פיפ"א, קיבלו חברי הוועד המנהל של הארגון בשנת 2014 שכר והטבות בסך כולל של 39.7 מיליון דולר. על-פי דיווח מהשנה שעברה בעיתון "סאנדיי טיימס", חברי הוועד הפועל של פיפ"א מקבלים 200 אלף דולר כ"א בשנה (לא כולל החזרי הוצאות של 500 דולר ביום). בתקשורת הצרפתית דיווחו בעבר כי שכרו של מישל פלאטיני, נשיא אופ"א - עומד על 3.4 מיליון דולר בשנה.