ועדת המכרזים אישרה: פרטנר תספק טלפוניה לממשלה

המחיר שהציעה פרטנר עומד על 1.15 אג' לדקה ■ סלקום שכבר משמשת כספק טלפוניה לממשלה זכתה בחלק קטן ושתיהן דחקו את בזק שהפסידה משום שהיא לא יכולה להוריד מחירים

חיים רומנו מנכ``ל פרטנר / צילום: איל יצהר
חיים רומנו מנכ``ל פרטנר / צילום: איל יצהר

בעקבות אישור של ועדת המכרזים בחשכ"ל, חברת פרטנר זכתה לפני כחודש במכרז ותספק את שירותי הטלפוניה למשרדי הממשלה ב - 4 השנים הקרובות. הודעה על כך צפויה להתפרסם רשמית אחרי החג. פרטנר זכתה בחלק הארי של המכרז (85%) וביתרה זכתה סלקום. שתיהן דחקו את בזק שהייתה הספקית של השירות לאורך שנים ארוכות. היקף הזכייה לא פורסם, אך ככל הידוע פרטנר הציעה מחיר של 1.15 אג' לדקת שיחה.

הזכייה של פרטנר באמצעות 012 סמייל, מעידה על הנחישות של החברה לדריסת רגל בעולם התקשורת הקווית. לפרטנר יש פחות תשתיות קוויות מאשר יש לסלקום, ולכן הזכייה כרוכה בצורך לחכור תשתיות קוויות מבזק או מהוט. כאן המקום להזכיר שהמכרז התעורר לחיים לאחר שהוט עתרה לבג"ץ בדרישה לפתוח את ההסכם של בזק למכרז ולא להאריכו.

בעבר החשב הכללי במשרד האוצר חשש מאד מהעובדה שספקיות אינטרנט נעדרות תשתית קווית יזכו במכרז כה נרחב ומשמעותי בגלל סיבות של שרידות הרשת, יציבות, פריסה רחבה וכו'. התקדמות הטכנולוגיה ולחצים תקציביים הביאו לשינוי באופן ההסתכלות על צריכת השירות. גם הרפורמה בשוק הקווי, שמאפשרת למתחרים לרכוש תשתיות מבזק (כולל טלפוניה אם כי לא בזמן הקרוב) תרמה לכך שבחשב הכללי הבינו שאין צורך לתעדף את בזק.

נזכיר כי היכולת של בזק לזכות במכרז הייתה כמעט בלתי אפשרית מפני שהחברה לא יכולה להוריד מחירים בשל היותה מונופול שמחיריו מפוקחים.לאחרונה גם זכתה פרטנר במכרז של הסתדרות המורים שבו תציע שירותי טלפוניה, סלולר ואינטרנט ל - 180 אלף חברי מועדון אשמורת 360.