הערת "עסק חי" לחברת המחזור WTP של אבנר ארזי

סיימה את השנה עם הכנסות זניחות; רשמה הפסד של 8.4 מיליון שקל ב-2014 ■ מניית WTP, הנסחרת בשווי שוק של כ-135 מיליון שקל, איבדה כמעט 50% בארבעת החודשים האחרונים

מניית חברת וו.טי.פי (WTP) השלימה אתמול (א') ירידה של כמעט מחצית משווייה בתוך 4 חודשים. הדוחות הכספיים השנתיים של WTP, העוסקת במחזור אשפה עירונית, פורסמו בסוף השבוע כשהערת "עסק חי" מצורפת להם. החברה, שבשליטת היזם אבנר ארזי, סיכמה עם השנה עם הכנסות זניחות של 64 אלף שקל, הפסד תפעולי של 7 מיליון שקל והפסד נקי של 8.4 מיליון שקל.

רואי החשבון של WTP, משרד קוסט פורר גבאי את קסירר, מזכירים את ההפסד ואת הגירעון בסך 4.2 מיליון שקל בהון החוזר, ומציינים כי "לא התקבלו ההבהרות הנדרשות לגבי יכולת בעל השליטה להעמיד מימון לחברה לצורך פעילותה השוטפת. גורמים אלה... מעוררים ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה של החברה כעסק חי".

החברה, הנסחרת כעת בשווי שוק של כ-135 מיליון שקל, נשלטת בידי חברת אינוירומנטל של ארזי, המכהן כמנכ"ל, וכן על ידי אמיר ברמלי, מייסד קבוצת רוביקון ומנהל קרן קלע, אשר נחקר לאחרונה ברשות ניירות ערך ושוחרר בתנאים מגבילים.

בשבוע שעבר הודיעה WTP על עיכוב בפרסום הדוחות הכספיים שלה עד לקבלת הבהרות לגבי התחייבות בעל השליטה להעמיד מימון לחברה לצורך פעילותה השוטפת. באוגוסט 2014 היא דיווחה כי ארזי התחייב להעמיד לחברה עד 15 מיליון שקל לצורך מימון פעולותיה השוטפות, וזאת עד לסוף יוני 2016. בדוחותיה נכתב כי היא תלויה בתמיכת בעל השליטה לצורך מימון פעילותה השוטפת.

לצד הדוחות, החברה דיווחה היום כי מו"מ שניהלה עם חברה פרטית מתחום האנרגיה הסולארית, הופסק. זאת, לאחר שבפברואר הודיעה WTP כי חתמה על מתווה עקרונות לרכוש חברה פרטית מהתחום ב-30 מיליון שקל.

WTP (Waste to Product) יצרה מערכת טכנולוגית לניהול פסולת. לפי אתר החברה היא "מאפשרת להפוך פסולת למוצרים מסחריים שמישים, תוך שימוש בתהליך חדשני ומוגן בפטנט". אותו פטנט, שכולל שימוש בפסולת עירונית מוצקה ותהליך דחיסה, הופך את הפסולת למוצרים סופיים מסחריים.

ארזי, שפעל בשנים האחרונות בתחומי הנדל"ן והטכנולוגיה בארה"ב, הקים את החברה בהשקעה של כ-5 מיליון דולר. בשבועות האחרונים הצטרפה לבורסה מתחרה ל-WTP - חברת אינפימר (Infimer) טכנולוגיות, הפועלת גם היא בתחום פעילות טיפול בפסולת. אינפימר פיתחה טכנולוגיה המאפשרת טיפול באשפה ביתית והפיכתה לחומר גלם לתעשיית הפלסטיק.