נעצרו בכירים בארגון פשיעה החשודים ברצח ובניסיונות רצח

בתום חקירה סמויה עצרה המשטרה 20 חשודים המשתייכים לארגון פשע מהמרכז, בחשד לשורת עבירות אלימות חמורות ובראשן 3 חיסולים שבוצעו על רקע סכסוכים עם ארגון הפשיעה היריב של משפחת אברג'יל

אזיקים  / צלם: פוטוס טו גו
אזיקים / צלם: פוטוס טו גו

המאבק בארגוני הפשיעה נושא פרי? לאחר חקירה סמויה שבמרכזה חשד לכמה מקרי רצח במסגרת מלחמות העולם התחתון, עצרה הבוקר (ב') המשטרה 20 חשודים המשתייכים לארגון פשע הפועל במרכז. במהלך היום הם יובאו לבית המשפט לדיון בהארכת מעצרם.

שוטרי ימ"ר תל-אביב וימ"ר מרכז פשטו הבוקר על מספר מוקדים ברחבי הארץ, לרבות תל-אביב, אילת ורמלה, ועצרו את החשודים החברים בארגון פשיעה מוכר. הם מעורבים על-פי החשד בשורה ארוכה של עבירות אלימות חמורות, ובראשן 3 חיסולים שבוצעו בשנים האחרונות על רקע סכסוכים עם ארגון הפשיעה היריב של משפחת אברג'יל.

אחד ממעשי הרצח המיוחס לחלק מהחשודים הוא חיסולם של העבריינים אוהד פרנקו ודניאל סמרה, שנורו למוות בשנת 2012 בלב ראשון-לציון. בין שאר ממצאי החקירה שקשרו לכאורה את העצורים למעשה, היה גם כלי הנשק ששימש את המתנקשים בביצוע המעשה.

"כמו שבוצעו המעצרים ההמוניים, כך גם יהיו שחרורים המוניים"

באותה שנה חוסל גם הצעיר בר כהן, שהוצא להורג בירי בראשו בחורשה בבת-ים. בעקבות האירוע הורה המטה הארצי של המשטרה לחלק את החקירה בין שתי היחידות המרכזיות - תל-אביב ומרכז. אלה פתחו בחקירה סמויה של הפרשות תחת איסורי פרסום גורפים.

במהלך החקירה חלה תפנית משמעותית, שבעקבותיה עלה בידי החוקרים לקשור בין המעורבים לשלושת מעשי הרצח. בין העצורים נמנים גם מי שהמשטרה מגדירה דמויות בכירות בארגוני פשיעה.

"כמו שבוצעו המעצרים ההמוניים, כך גם יהיו שחרורים המוניים", הבטיח הבוקר עו"ד שי נודל המייצג חלק מהחשודים. "חלק מהאנשים שהובאו היום נעצרו גם לאחר מקרי הרצח המדוברים, וגם הפעם הם ישוחררו".