האם השיחות הקוליות בוואטסאפ יפגעו בחברות הסלולריות?

בכירים בתעשייה: תיתכן פגיעה בהכנסות בעקבות ירידה ברומינג (נדידה) מחו"ל ■ הפופולריות של התוכנה תהפוך אותה לשימושית עבור הרבה מטיילים שיעדיפו אותה על פני תוכנות כמו וייבר וסקייפ

סלולר / צילום: שאטרסטוק
סלולר / צילום: שאטרסטוק

בתעשיית הסלולר מעריכים: לשיחות בוואטסאפ יכולה להיות השפעה שלילית על הכנסות החברות מרומינג (נדידה בחו"ל), בגלל השימושיות והפופולריות של התוכנה. יחד עם זאת, ייתכן והירידה תקוזז בשל העובדה שמשתמשים רבים ירכשו יותר חבילות דאטה על מנת שיוכלו לשוחח בוואטסאפ ולגלוש באינטרנט.

אמנם רבים משתמשים בתוכנות להעברת שיחות על גבי האינטרנט כמו סקייפ, וייבר ודומיהן, אך ככל שיהיו פופולריות, הן עדיין לא זמינות ושימושיות כמו הוואטסאפ שפופולרית בכל שכבות האוכלוסייה ובכל הגילאים.

לדברי בכירים בתעשייה, התגובות הראשונות בעולם להשקת התכונה החדשה מראות שתכונת הדיבור בוואטסאפ תופסת פופולריות והיא תתרחב יותר ברגע שניתן יהיה להשתמש בה גם במכשירי אפל. כרגע השיחות נעשות רק במכשירים שעובדים עם אנדרואיד.

לגבי האיכות יש האומרים שבשיחות מחו"ל נראה שהאיכות כרגע לא הייתה הכי טובה, אבל זה תלוי בגורמים רבים כמו רוחב הפס, איכות הקליטה במלון או היכן שהמתקשר נמצא ועוד.

בתשובה לשאלה האם השיחות בוואטסאפ יהוו תחליף לשיחות הרגילות מעריכים אותם גורמים, שיש סיכוי גבוה שכן, אבל זה לא ישפיע על ההכנסות של החברות או על ההיערכות הטכנולוגית שלהן. השיחות היום בחבילה הסלולרית ניתנות כמעט בחינם והלקוחות משלמים על הדאטה. השימושיות והפופולריות של התוכנה יהפכו אותה לזמינה עבור רבים שהוואטסאפ הוא אמצעי תקשורת מרכזי עבורם. אם הם כבר מתכתבים ומתקשרים דרך הוואטסאפ אז לקיים את השיחות דרך התוכנה הוא המשך טבעי. בכל מקרה, מוקדם מדי להעריך מה תהיה ההשפעה הכוללת למהלך.

מבחינה טכנולוגית מעריכים מומחים שהחברות לא יידרשו להיערכות מיוחדת, גם לאור העובדה שהחברות כבר מקימות רשתות דור רביעי שמיועדות בעיקר לדאטה.