יוצא לדרך: כלי תחבורה חדש וחכם שמציע פתרון מושלם

בטר פלייס - הדור הבא: הסטארט-אפ המדובר Gogoro מעלה לראשונה על הכביש כלי רכב חכמים שמשתמשים בסוללות נטענות אותן ניתן להחליף בתוך 6 שניות בלבד

הסטארט-אפ Gogoro מטייוואן זכה לתשומת-לב רבה כשחשף את הטוסטוס החכם שלו בשנה שעברה וגייס 150 מיליון דולר לטובת פיתוחו. השבוע הוא עשה צעד משמעותי לקראת הגשמת החזון כשהכריז על פיילוט במסגרתו הוא יעלה לכביש 100 טוסטוסים שיסעו ברחבי טייפה, ויחליפו סוללות בנקודות החלפה והטענה בשם GoStations שיפוזרו ברחבי עיר הבירה.

למי שלא מכיר, מדובר בטוסטוס חשמלי עם סוללות נטענות אותן ניתן להחליף בנקודות החלפה והטענה בתוך 6 שניות בלבד. את Gogoro Smartscooter אמנם לא ניתן להטעין דרך שקע החשמל, אך ניתן לאחסן בו סוללות ספייר למקרה הצורך.

הטוסטוס שוקל 94 ק"ג, מצויד במנוע חשמלי שמפיק 8.58 כוחות סוס, מגיע למהירות מקסימלית של 95 קמ"ש, מאיץ מ-0 ל-50 קמ"ש בתוך 4.2 שניות ובעל טווח נסיעה של 100 ק"מ לסוללה.

מעבר לכך מדובר בטוסטוס חכם שמצויד ב-30 סנסורים. הוא מתממשק עם הסמארטפון שלכם כך שתוכלו לדעת מה מצב הסוללה, היכן נמצאת תחנת הסוללות הקרובה, וכיצד ניתן לרכב באופן החסכוני ביותר מבחינה אנרגטית.

על מנת להגביר את המודעות לכלי התחבורה החדשני, Gogoro פתחה מרכז חוויתי במרכז טייפה שמאפשר למבקרים ללמוד על הטכנולוגיה והחזון של החברה. הפיילוט עצמו צפוי לצאת לדרך כבר בחודשים הקרובים.