הטיפ היומי: המשמעות של סרט מצליח עבור דרימוורקס

מחלקת המחקר, מורגן סטנלי: ההמלצה שלנו למניה נותרת "תשואת יתר", ומחיר היעד הוא 25 דולר, דומה למחיר השוק הנוכחי

חברת דרימוורקס / צילום: רויטרס
חברת דרימוורקס / צילום: רויטרס

חברת המדיה והבידור DreamWorks Animation נסחרת בנאסד"ק (סימול: DWA) לפי שווי של כ-2.2 מיליארד דולר. החברה מפיקה ומייצרת סרטי אנימציה (בין המפורסמים שלה - שרק, קונג פו פנדה ומדגסקר), סדרות טלוויזיה ותוכניות בידור.

קומדיית האנימציה Home רשמה הכנסות של כ-54 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון שלאחר יציאת הסרט - למעלה מ-60% יותר מתחזיות האנליסטים והתחזיות שלנו, שהיו להכנסות של 30-35 מיליון דולר. עבור DreamWorks מדובר בהכנסות הגבוהות ביותר לסופ"ש שלאחר היציאה לאקרנים מאז "מדגסקר" ב-2012.

למרות הביקורות המעורבות לסרט Home, גולשים באתר CinemaScore נתנו לו ציון גבוה, ובשבועות הקרובים לא צפויה לו תחרות מצד סרטים חדשים אחרים המיועדים לכל המשפחה - שני אלו הם גורמים חיוביים שיסייעו להכנסות מהסרט.

אנחנו מאמינים, ש-Home יוכל לרשום הכנסות של 180-210 מיליון דולר מההקרנות בארה"ב, משמעותית גבוה מהתחזיות הקודמות שלנו ל-120 מיליון דולר. אנחנו מעריכים, שהקרנות הסרט בשווקים הבינלאומיים יוסיפו עוד כ-24 מיליון דולר, מעבר ל-19 מיליון דולר המרשימים שהסרט כבר הכניס מחוץ לארה"ב. לאור המספרים האלה, אנחנו חושבים ש-Home יוכל להיות בסיס לסרט-המשך עתידי. מהי המשמעות הפיננסית? על בסיס נתוני סרטים אחרים, שיצאו בחודש מארס (ביניהם למשל הסרט מפלצות נגד חייזרים), אנו גוזרים רווח אפשרי של 140 מיליון דולר לסרט, אם כי אפשרות ריאלית יותר היא טווח של 100-140 מיליון דולר. באמצע טווח התחזית הזו, התוספת ל-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) תהיה 65 מיליון דולר ב-2015 ו-25 מיליון דולר ב-2016.

להערכתנו, DreamWorks Animation הפכה מחברה שהיא אולפני קולנוע בלבד לחברת "קניין רוחני" עם הכנסות מטלוויזיה, מוצרים שנמכרים לצרכן והכנסות אונליין. אולפן קטן כמו של DreamWorks נתון לתנודתיות גבוהה ברווחים, כך שהמודל שלנו כולל הערכה מנורמלת על בסיס שני סרטים לשנה, אחד מהם סרט המשך רווחי והשני חדש; לזה החדש יש 50% סיכויים להפוך ללהיט. ההמלצה שלנו למניה נותרת "תשואת יתר", ומחיר היעד הוא 25 דולר, דומה למחיר השוק הנוכחי.

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם