מאיץ סטארט-אפים בריטי יארח חברות פינטק ישראליות

10 חברות שמפתחות טכנולוגיה בתחום הפיננסים ישהו במאיץ Startupbootcamp במשך 3 חודשים ויזכו לליווי

תחום הפינטק (טכנולוגיות פיננסיות) צובר תאוצה משמעותית בשנים האחרונות. חברת המחקר Accenture מעריכה כי בשנת 2014 גרף התחום השקעות בהיקף של 12.2 מיליארד דולר, פי שלושה בהשוואה לסכום של 4 מיליארד בשנת 2013. פינטק הוא שם כולל לטכנולוגיות אשר אמורות לשפר ולשדרג את המערכת הבנקאית. התחום הזה כולל בין השאר את שירות התשלומים שהשיקה באחרונה אפל, אפליקציות שמאפשרות להעביר כספים דרך הסמארטפון לאדם פרטי, ארנק דיגיטלי ועוד.

תעשיית הבנקאות העולמית משקיעה סכומים גדולים בחיפוש אחר פתרונות שישפרו את החוויה הפיננסית, תוך התמודדות עם מגבלות רגולטריות לא פשוטות.

לא מעט חברות סטארט-אפ ישראליות פעילות בנישה הצומחת הזו והיום נודע כי האקסלרטור (מאיץ) הבריטי Startupbootcamp מציע לארח במשרדיו חברות פינטק מכל העולם, במשך 3 חודשים.

נציגים של המאיץ הבריטי יגיעו לישראל במסגרת FastTrack FinTech, תוכנית שתיערך במקביל ב-18 מדינות. המאיץ יפתח את שעריו בפני 10 חברות אשר ייחשפו בפני משקיעי הון סיכון מכל העולם, יקבלו סיוע בבניית תוכנית עסקית ויזכו להיפגש עם מומחי פינטק אנגלים.

את הסיור בישראל מארח מרכז החדשנות של סיטי בקרית עתידים. ביום רביעי הבא יגיעו 10 חברות להציג את הטכנולוגיה שלהן בפני נציגים של המאיץ והמוצלחות שבהן עשויות להתארח בלונדון.

450 אלף פאונד

ה-startupbootcamp הוא מאיץ אירופי שיצא לדרך בשנת 2010 בקופנהגן. הצלחת המיזם הובילה לפתיחה של ארבעה סניפים נוספים, כאשר הסניף בלונדון נחשב לסניף המוביל. חברות אשר ייבחרו לתוכנית יקבלו מענק של כ-15 אלף פאונד במזומן ושירותים נלווים בשווי של 450 אלף פאונד.

אדווינה ג'ונסון, מנהלת התפעול הראשית של Startupbootcamp FinTech לונדון, אומרת כי: "עצם ההשתתפות ב-FastTrack שלנו מכניסה את החברות המשתתפות לרשימת המעקב של FinTech Startupbootcamp לכל אורך חייהן ונותנת להן סיכוי גדול יותר להיבחר לאחת מהתוכניות הגלובליות שלנו. אנו מעודדים סטארט-אפים, בכל שלב בהתפתחות המוקדמת שלהם". ג'ונסון הוסיפה כי "זהו זמן מרגש עבור תעשיית הפינטק".

רות פולצ'ק, ראש האקסלרטור של סיטי בישראל אמרה היום כי: "אנחנו נרגשים להיות חלק מתוכנית מאיץ עולמית כמו ה-Startupbootcamp FinTech, שזיהה את הפונטציאל האדיר של תעשיית הפינטק המקומית. האקסלטור של סיטי שמח לארח את אחד מהאקסלרטורים הטובים בעולם וללוות את צמיחתן המואצת של חברות פינטק שמחפשות הזדמנויות בשווקים הגלובליים".